Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27486
Author: Ισαακίδης, Αλέξανδρος
Title: Ικανοποίηση ασθενών από οδοντιατρικές υπηρεσίες στην εποχή του covid-19
Alternative Titles: Patient satisfaction with dental services during covid-19
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Καφετζόπουλος, Δημήτριος
Abstract: Η πανδημία του COVID-19 έχει επηρεάσει σημαντικά τις οδοντιατρικές υπηρεσίες, καθώς, λόγω της φύσης της οδοντιατρικής πρακτικής, είναι αυξανόμενος ο κίνδυνος μόλυνσης. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης περιλαμβάνουν χρήση μάσκας, κοινωνική αποστασιοποίηση, πλύσιμο χεριών και καλή υγιεινή του περιβάλλοντος. Εν μέσω των δυσμενών αυτών συνθηκών της πανδημίας, είναι πιθανή η μείωση της αντιληπτής ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και η μειωμένη ικανοποίηση των ασθενών. Η ικανοποίηση αποτελεί σημαντικό μέσο αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών και χρησιμοποιείται για τη βελτίωση αυτών. Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης πραγματοποιήθηκε συγχρονική έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών από οδοντιατρικές υπηρεσίες εν μέσω της πανδημίας του COVID-19. Συλλέχθηκαν πρωτογενή δεδομένα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, από δείγμα 138 ατόμων που έλαβαν οδοντιατρικές υπηρεσίες κατά την περίοδο της πανδημίας, από 4 οδοντιατρεία που εδρεύουν σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ρόδο και Ξάνθη. Τα δεδομένα αναλύθηκαν στατιστικά μέσω του SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν υψηλή ικανοποίηση του δείγματος από την προσωπική αλληλεπίδραση με τον οδοντίατρο (Μ.Ο.=4.20, Τ.Α.±.611), από την ικανότητα – τεχνική επάρκεια του οδοντίατρου (Μ.Ο.=4.23, Τ.Α.±.755), από την πρόσβαση και το περιβάλλον του οδοντιατρείου (Μ.Ο.=4.25, Τ.Α.±.638) και από τα μέτρα πρόληψης και υγιεινής που τηρούνται στο οδοντιατρείο (Μ.Ο.=4.65, Τ.Α.±.629). Επιπλέον, παρατηρήθηκε πως, συγκριτικά με τις γυναίκες, οι άνδρες δεν βρήκαν τις διαθέσιμες ώρες επίσκεψης το ίδιο βολικές και κατάλληλες (Μ.Ο.=4.02, Τ.Α.±.882), δεν κατάφεραν να κλείσουν ραντεβού με την ίδια ευκολία και συντομία (Μ.Ο.=3.80, Τ.Α.±.1.003), ενώ ο χρόνος αναμονής στο οδοντιατρείο δεν ήταν το ίδιο μικρός (Μ.Ο.=4.93, Τ.Α.=1.020). Γενικά, ο οδοντιατρικός κλάδος δεν επηρεάστηκε από τις δυσμενείς συνθήκες της πανδημίας, καταφέρνοντας να διατηρήσει ικανοποιημένους ασθενείς, διατηρώντας παράλληλα κάθε μέτρο πρόληψης και προστασίας. Προτείνεται η διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών από τους ίδιους τους ιδιώτες των οδοντιατρείων, προκειμένου να είναι φανερή η επίδραση της πανδημίας στην ποιότητα των υπηρεσιών τους και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών σε τέτοιες καταστάσεις κρίσης.
The COVID-19 pandemic has significantly affected dental services as, due to the nature of dental practice, there is an increased risk of infection. Protection and prevention measures include mask use, social distancing, hand washing and good environmental hygiene. In the midst of these adverse conditions of the pandemic, a reduction in the perceived quality of services provided and reduced patient satisfaction is likely. Satisfaction is an important means of evaluating the services provided and is used to improve them. A cross-sectional study was conducted to investigate patient satisfaction from dental services in the midst of the COVID-19 pandemic. Primary data were collected using a structured questionnaire, from a sample of 138 people who received dental services during the pandemic period, from 4 dental offices located in Thessaloniki, Athens, Rhodes and Xanthi. Data were statistically analyzed using SPSS. The results showed high satisfaction of the sample from the personal interaction with the dentist (Mean=4.20, SD±.611), from the dentist's ability - technical competence (Mean=4.23, SD±.755), from the access and environment (Mean=4.25, SD±.638) and from the prevention and hygiene measures observed in the dental office (Mean=4.65, SD±.629). In addition, it was observed that, compared to women, men did not find the available visiting hours as convenient and appropriate (Mean=4.02, SD±.882), they did not manage to book an appointment as easily and brevity (Mean =3.80, SD±.1.003), while the waiting time at the dental office was not as short (Mean =4.93, SD=1.020). In general, the dental industry was not affected by the adverse conditions of the pandemic, managing to maintain satisfied patients while maintaining every measure of prevention and protection. It is proposed to investigate the satisfaction of the patients by the private dentists themselves, in order to see the effect of the pandemic on the quality of their services and to ensure the viability of these businesses in such crisis situations.
Keywords: Ικανοποίηση ασθενών
Οδοντιατρικές υπηρεσίες
Πανδημία
COVID-19
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IsaakidisAlexandrosMsc2022.pdf878.75 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons