Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27459
Author: Μπιώτης, Νικόλαος
Title: Η αποτελεσματικότητα των μεθόδων επικοινωνίας μάρκετινγκ στον τομέα της εμπορίας γεωργικών εφοδίων στην Ελλάδα
Alternative Titles: The effectiveness of the marketing communication methods in the agricultural supplies trade sector in Greece
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η εμπορία γεωργικών εφοδίων, στην Ελλάδα, ανέρχεται σε τζίρο άνω του 1 δις € και πραγματοποιείται μέσα από το εξής κύριο κανάλι: Από τον παραγωγό των σκευασμάτων που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εταιρίες στο εξωτερικό, τα εμπορεύματα μεταπωλούνται στον εγχώριο αντιπρόσωπο που αναλαμβάνει τη διακίνηση τους στα καταστήματα γεωργικών εφοδίων, με τη συμβολή, συχνά, τοπικών διανομέων. Τα σκευάσματα τελικά καταλήγουν μέσα από τα καταστήματα στους παραγωγούς οι οποίοι είναι οι τελικοί χρήστες. Έτσι είναι αντιληπτό πως οι εγχώριες εταιρίες εστιάζουν την επικοινωνία Μάρκετινγκ στα καταστήματα εμπορίας, τα οποία διαχειρίζονται γεωπόνοι- γεωτεχνικοί. Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα των κύριων μεθόδων επικοινωνίας Μάρκετινγκ ( προσωπική πώληση, προώθηση πωλήσεων, διαφήμιση, ψηφιακό Μάρκετινγκ) απέναντι σε βασικούς επιδιωκόμενους επικοινωνιακούς στόχους όπως είναι η ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη των προϊόντων, η ενίσχυση της πρόθεσης για αγορά, η βελτίωση της εταιρικής εικόνας, η ενίσχυση της πιστότητας και της εμπιστοσύνης των πελατών προς τις εταιρίες. Η μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθήθηκε είναι αυτή του δομημένου ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε σε γεωπόνους- υπεύθυνους καταστημάτων στην περιοχή της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας και απαντήθηκε από 101 ερωτηθέντες. Κατόπιν έγινε επεξεργασία των αποτελεσμάτων με χρήση του προγράμματος SPSS, αναδεικνύοντας την προσωπική πώληση ως την πιο αποτελεσματική σχεδόν σε όλους τους επικοινωνιακούς στόχους, ενώ διαφήμιση και ψηφιακό Μάρκετινγκ μοιράζονται τις τελευταίες θέσεις. Κύριο συμπέρασμα της μελέτης είναι πως οι ανθρωποκεντρικές μέθοδοι (προσωπική πώληση και προώθηση πωλήσεων) αναδεικνύονται ως οι πιο αποτελεσματικές αναφορικά με όλους τους στόχους αφήνοντας πίσω τους τη διαφήμιση και το ψηφιακό Μάρκετινγκ. Ιδιαίτερα το Ψηφιακό Μάρκετινγκ δεν δείχνει να έχει κερδίσει περίοπτη θέση στη συνείδηση των γεωτεχνικών καθώς δεν θεωρούν πως τους επηρεάζει σημαντικά, παρότι σε άλλους κλάδους έχει διεισδύσει με μεγάλη επιτυχία.
Keywords: Μέθοδοι επικοινωνίας Μάρκετινγκ
Αγορά γεωργικών εφοδίων στην Ελλάδα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BiotisNikolaosMsc2022.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.