Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27424
Author: Δουμάνη, Μαρία
Title: Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις της διδασκαλίας μαθηματικών σε μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα : μια βιβλιογραφική επισκόπηση των τάσεων του 21ου αιώνα
Alternative Titles: Modern didactic approaches to teaching Mathematics to students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder: a literature review of 21st century trends
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή μελέτη είχε ως στόχο τη διερεύνηση των σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των Μαθηματικών για τους μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα. Σκοπός της συγκεκριμένης συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης ήταν να εντοπιστούν στη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία, να παρουσιαστούν και να αναλυθούν οι σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία των μαθητών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα κατά τη διάρκεια του 21ου αιώνα. Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε έρευνα στις παρακάτω βάσεις δεδομένων: Google Scholar, Scopus και Researchgate, περιορίζοντας τα άρθρα μέσα στη χρονική περίοδο από το 2000 ως το 2021.Τα άρθρα τα οποία επιλέχθηκαν για περαιτέρω ανάλυση και αφορούν τη διδασκαλία Μαθηματικών σε μαθητές με ΔΕΠ-Υ ήταν συνολικά 25. Αποτελέσματα :Για την ανάλυση των άρθρων τα οποία επιλέχθηκαν, έγινε χρήση διαφορετικών μεταβλητών ως προς τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές, τις μαθηματικές δεξιότητες οι οποίες αναπτύχθηκαν, τη διάρκεια της παρέμβασης, την ηλικία του δείγματος και τα αποτελέσματα. Μετά από την ανάλυση των αποτελεσμάτων εντοπίστηκε πως η χρήση των νέων τεχνολογικών μέσων και κυρίως του ηλεκτρονικού υπολογιστή, μπορεί να λειτουργήσει με αποτελεσματικό τρόπο στη διδασκαλία των Μαθηματικών στους μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Με αυτόν τον τρόπο επαληθεύτηκαν και τα πέντε ερευνητικά ερωτήματα τα οποία είχαν τεθεί και αφορούσαν: α) την ελληνική και αγγλόφωνη βιβλιογραφία σχετικά με τη διδασκαλίας των μαθητών με ΔΕΠ-Υ, β)τις μαθηματικές γνώσεις και δεξιότητες οι οποίες στοχεύουν τα προγράμματα, γ)τις δυσκολίες οι οποίες αντιμετωπίζονται μέσα από τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, δ)τις κυριότερες δυσκολίες οι οποίες εμφανίζονται κατά την εφαρμογή των προγραμμάτων και ε)τον βαθμό βελτίωσης της μαθηματικής επίδοσης των μαθητών με ΔΕΠ-Υ μέσω της σύγχρονης διδασκαλίας. Συμπεράσματα: Η παρούσα συστηματική μελέτη των άρθρων της έρευνας θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ένα εργαλείο/παρέμβαση από εκπαιδευτικούς ή ερευνητές για τη βελτίωση της διαδικασίας διδασκαλίας των Μαθηματικών στους μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Ωστόσο, υπήρξαν περιορισμοί κυρίως λόγω της δυσκολίας εύρεσης σημαντικού αριθμού συμμετεχόντων με διάγνωση για ΔΕΠ-Υ.
Keywords: Διδασκαλία Μαθηματικών
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις
Διδασκαλία μαθητών με ΔΕΠ-Υ
Μαθηματικά και μαθητές με ΔΕΠ-Υ
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DoumaniMariaMsc2022.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons