Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27189
Author: Βεντούλης, Ευάγγελος
Title: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού παιχνιδιού με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας για την εκμάθηση της ιστορίας
Alternative Titles: Development of an educational game with augmented reality elements for learning history
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Ξυνόγαλος, Στυλιανός
Abstract: Η διάδοση της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας και η χρήση της σε εφαρμογές και παιχνίδια μέρα με τη μέρα αυξάνεται. Με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας αυτής σε εκπαιδευτικά παιχνίδια και την αξιοποίηση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των μαθητών και παρακίνησης αυτών μέσα από έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, έπειτα από την παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με θέμα τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στο δημοτικό σχολείο, σχεδιάστηκε το εκπαιδευτικό παιχνίδι «AR Οι θεοί του Ολύμπου». Για τη σχεδίαση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού χρησιμοποιήθηκε το πλαίσιο σχεδίασης «Four – dimensional framework», ενώ η υλοποίηση του έγινε με τη χρήση της μηχανής παιχνιδιών Unity. Το θέμα του παιχνιδιού είναι οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου, μια ενότητα που διδάσκεται στο μάθημα της Ιστορίας, στην Γ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου. Έπειτα από την ολοκλήρωση του παιχνιδιού πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση του από 31 μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου. Στόχος της έρευνας ήταν να εξεταστεί εάν οι μαθητές κατάφεραν να αναπτύξουν ή να βελτιώσουν τις γνώσεις τους μετά τη χρήση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού. Επιπλέον αξιολογήθηκε η εμπειρία χρήσης του εκπαιδευτικού παιχνιδιού και η προτίμηση του ως εκπαιδευτικό εργαλείο από τους μαθητές. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε σε 3 στάδια. Κατά το 1ο στάδιο αξιολογήθηκε το επίπεδο γνώσεων των μαθητών, στο 2ο στάδιο πραγματοποιήθηκε η παρέμβαση με τη χρήση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού και στο τελευταίο στάδιο έγινε επαναξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών. Τέλος, η έρευνα ανέδειξε τη θετική συμβολή του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς οι μαθητές στην πλειοψηφία τους κατάφεραν να βελτιώσουν τις γνώσεις τους μετά από τη χρήση του. Παράλληλα υποστήριξαν τον ψυχαγωγικό του χαρακτήρα και την αξιοποίηση του στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας.
Keywords: Επαυξημένη πραγματικότητα
Εκπαιδευτικό παιχνίδι
Θεοί του Ολύμπου
Μάθημα ιστορίας
Unity
Vuforia
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VentoulisEvangelosMsc2022.pdfΔιπλωματική7.04 MBAdobe PDFView/Open
VentoulisEvangelosMsc2022presentation.pdfΠαρουσίαση2.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons