Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27165
Author: Εκμεκτσόγλου, Ευάγγελος
Title: Σύγκριση ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Στειακάκης, Εμμανουήλ
Abstract: Τα επιχειρηματικά μοντέλα συγκεντρώνουν αυξημένο ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον, ανεξαρτήτως του κλάδου δραστηριοποίησης κάθε οργανισμού. Τα επιχειρηματικά μοντέλα αποτελούν ένα συνδυασμό δράσεων και αποφάσεων σε επιχειρησιακό και επιχειρηματικό επίπεδο, προκειμένου ένας οργανισμός να δημιουργήσει αξία. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, ο σχεδιασμός των επιχειρηματικών μοντέλων, τα χαρακτηριστικά των επιχειρηματικών μοντέλων, αλλά και η εφαρμοσιμότητα τους διαταράσσεται από την εξέλιξη της τεχνολογίας και από τη διείσδυση της καινοτομίας. Ειδικά σε ό,τι αφορά σε οργανισμούς, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στη ψηφιακή οικονομία, η διαταραχή αυτή είναι πιο έντονη, ενώ οι ψηφιακοί οργανισμοί δείχνουν να καταφέρνουν να τη μετατρέψουν σε ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη. Οι κύριες διαφορές των ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων εντοπίζονται στις ροές εσόδων, οι οποίες είναι ως επί το πλείστο ηλεκτρονικές, στη διανομή και τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες, αλλά και στις ομάδες πελατών. Τα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία αξίας από δεδομένα και από συναλλαγές και αλληλοεπιδράσεις των πελατών τους οι οποίες πραγματοποιούνται στο ψηφιακό κόσμο. Οι εταιρείες, οι πελάτες και οι προμηθευτές επικοινωνούν μεταξύ τους και βρίσκονται σε μια αμφίδρομη σχέση που εμπίπτει στα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα. Αποτέλεσμα αυτού είναι να δημιουργείται πρόσθετη αξία από τα δεδομένα που δημιουργούνται και από τις πληροφορίες, οι οποίες ανταλλάσσονται. Στην παρούσα εργασία εξετάστηκαν τα επιχειρηματικά μοντέλα των Alibaba, Amazon και Facebook. Και οι τρεις αυτές εταιρείες δημιουργούν αξία στον ψηφιακό κόσμο, με το Facebook να δημιουργεί αξία αποκλειστικά από την προβολή διαφημίσεων, την Alibaba να λειτουργεί ως ενδιάμεσος για τη διασύνδεση επιχειρήσεων (πωλητών) και καταναλωτών και την Amazon να λειτουργεί τόσο ως ενδιάμεσος για τη διασύνδεση επιχειρήσεων (πωλητών) και καταναλωτών, όσο και ως μεταπωλητής προϊόντων και υπηρεσιών.
Keywords: Επιχειρηματικό μοντέλο
Ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο
Ψηφιακή οικονομία
Alibaba
Amazon
Facebook
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EkmektsoglouEvagelosMsc2022.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons