Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27009
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Μιχαήλ, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Μπάμπαλη, Φιλανθή | el |
dc.date.accessioned | 2022-05-23T07:29:32Z | - |
dc.date.available | 2022-05-23T07:29:32Z | - |
dc.date.issued | 2022 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27009 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. | el |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ρόλο των διευθυντών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, να καταγράψει τον κυρίαρχο τύπο ηγεσίας που ασκείται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και να καταγράψουμε τον ρόλο των διευθυντών στην προώθηση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 103 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα ήθελαν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι διευθυντές των σχολικών μονάδων όπου εργάζονται να ακολουθούν στρατηγικές που συνάδουν με τη μετασχηματιστική ηγεσία, σε μέτριο βαθμό να ακολουθούν στρατηγικές που συνάδουν με τη συναλλακτική ηγεσία και σε μικρό βαθμό να ακολουθούν στρατηγικές που συνάδουν με τη παθητική ηγεσία. Αναφορικά με τον υπαρκτό τύπο ηγεσίας, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ασκείται ένας είδος ηγεσίας που συνδυάζει χαρακτηριστικά της μετασχηματιστικής και της συναλλακτικής ηγεσίας. Τα ευρήματα ανέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θα ήθελαν στις σχολικές μονάδες που εργάζονται να υιοθετούνται σε μεγαλύτερο βαθμό χαρακτηριστικά που συνάδουν με τη μετασχηματιστική ηγεσία σε σύγκριση με αυτά που όντως υιοθετούνται. Όσον αφορά την τεχνολογική ηγεσία, η έρευνα έδειξε πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό ότι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να υιοθετούν χαρακτηριστικά της τεχνολογικής ηγεσίας και να προωθούν την τεχνολογία στη μάθηση. Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, η μετασχηματιστική και η συναλλακτική ηγεσία σχετίζονται με αυξημένα επίπεδα τεχνολογικής ηγεσίας, ενώ η παθητική ηγεσία σχετίζεται με μειωμένα επίπεδα τεχνολογικής ηγεσίας. | el |
dc.format.extent | 121 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.subject | Ηγεσία | el |
dc.subject | Σχολική Ηγεσία | el |
dc.subject | Τεχνολογική Ηγεσία | el |
dc.subject | Ρόλος των διευθυντών | el |
dc.title | Σύγχρονες αντιλήψεις για τις απαιτούμενες δεξιότητες στην ηγεσία της εκπαίδευσης. Μελέτη περίπτωσης: η ηγεσία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | el |
dc.type | Text | el |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκηση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BampaliFilanthiMsc2022.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.