Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26446
Author: Καζαντζίδου, Άννα
Title: Ψηφιακή επιχειρηματικότητα στην μετά Covid-19 εποχή. Ανάπτυξη της ψηφιακής έναντι της παραδοσιακής επιχειρηματικότητας, ψηφιοποίηση και ψηφιακός μετασχηματισμός παραδοσιακών κλάδων. Πολλαπλές μελέτες περίπτωσης στην βιομηχανία μόδας.
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Φούσκας, Κωνσταντίνος
Abstract: Το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19 στις αρχές του 2020 επέφερε σημαντικές αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά στην δημόσια υγεία, την καθημερινότητα των ατόμων και τους τομείς της οικονομίας. Στην δύσκολη αυτή περίοδο ο επιχειρηματικός κόσμος πλήγηκε σε πολλά επίπεδα με πολλές επιχειρήσεις να προσπαθούν να επιβιώσουν και άλλες να σταματάνε οριστικά την λειτουργία τους. Η ψηφιακή υιοθέτηση και η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων αποτέλεσε το σημαντικότερο εργαλείο επιβίωσης τους στις περισσότερες περιπτώσεις, καθώς τις βοήθησε να συνεχίσουν πολλές από τις επιχειρησιακές τους διαδικασίες με ασφάλεια αλλά και να παραμείνουν συνδεδεμένες με τον κόσμο. Η ψηφιακή επιχειρηματικότητα αναπτύχθηκε σημαντικά την συγκεκριμένη περίοδο, αφού, λόγω των μέτρων αποστασιοποίησης στις περισσότερες χώρες οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν μέσα σε ένα μικρό διάστημα να ψηφιοποιηθούν για να παραμείνουν αποδοτικές αλλά και να καινοτομήσουν με στόχο την επιβίωση τους αλλά και την ανάπτυξη του ανταγωνιστικού τους πλεονεκτήματος. Η βιομηχανία μόδας η οποία ανήκει στον κλάδο του λιανικού εμπορίου αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις την συγκεκριμένη περίοδο, καθώς, το γεγονός ότι οι μονάδες παραγωγής και τα φυσικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά για ένα μεγάλο διάστημα οδήγησε στην μείωση των συνολικών της εσόδων σε παγκόσμια κλίμακα. Οι ψηφιακές τεχνολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία αποτέλεσαν αναγκαία συνθήκη για την λειτουργία της βιομηχανίας. Αναπτύχθηκαν σημαντικά με τις εταιρείες να τις υιοθετούν όχι μόνο για την επιβίωση τους αλλά και για την αύξηση της αφοσίωσης των καταναλωτών τους και την ανάπτυξη της κερδοφορίας τους. Στην παρούσα διπλωματική εργασία αρχικά μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναλύεται το φαινόμενο της ψηφιακής επιχειρηματικότητας και ως εκ τούτου της ψηφιοποίησης και του ψηφιακού μετασχηματισμού την περίοδο της πανδημίας του Covid-19. Επιπλέον, μελετάται η επίδραση αυτών των όρων μακροπρόθεσμα, για τον επιχειρηματικό κόσμο αλλά και η συμβολή των ψηφιακών τεχνολογιών στην αναδιοργάνωση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων και την επιβίωση τους. Πραγματοποιείται ποιοτική έρευνα η οποία αποτελείται από πολλαπλές μελέτες περιπτώσεις οι οποίες αφορούν την βιομηχανία της μόδας την περίοδο της πανδημίας. Στο πλαίσιο της έρευνας, μελετάται η συμβολή των ψηφιακών τεχνολογιών και γενικότερα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας στην οικονομική απόδοση 14 εταιρειών της βιομηχανίας μόδας αλλά και στην γενικότερη επίδοση τους την περίοδο του 2020 και 2021.
Keywords: Ψηφιακή επιχειρηματικότητα
Covid-19
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Ψηφιακές τεχνολογίες
Βιομηχανία μόδας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KazantzidouAnnaMsc2022.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons