Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26445
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔασίλας, Απόστολοςel
dc.contributor.authorΚουλουμπής, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2022-02-25T08:54:17Z-
dc.date.available2022-02-25T08:54:17Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26445-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ εποχή που ζούμε χαρακτηρίζεται από συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες αποτελούν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα από το 2008 και έπειτα, η τεχνολογία έχει παρεισφρήσει και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες διαταράσσοντας τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα, σε έναν χώρο που κυριαρχείται από τα τραπεζικά ιδρύματα. Η Χρηματοοικονομική τεχνολογία (Financial Technology - FinTech), ο συνδυασμός δηλαδή της τεχνολογίας με τις χρηματοοικονομικές λειτουργίες προσφέρει βελτίωση των υφιστάμενων υπηρεσιών καθώς και δημιουργία νέων καινοτόμων υπηρεσιών. Συνεχώς εμφανίζονται νέες start-up επιχειρήσεις, εστιασμένες σε ένα ή περισσότερα από τα επιχειρηματικά μοντέλα του FinTech και πολλές από αυτές ανταγωνίζονται ευθέως τα τραπεζικά ιδρύματα. Για να παραμείνουν ανταγωνιστικές οι τράπεζες, προχωρούν σε επενδύσεις για να ενσωματώσουν τα επιχειρηματικά μοντέλα του FinTech στις δικές τους λειτουργίες. Επιπλέον, οι start-up FinTech δείχνουν να κερδίζουν συνεχώς δημοφιλία, επωφελούμενες από την υψηλότερη αποδοτικότητα τους, τα μειωμένα λειτουργικά κόστη και τις προσωποιημένες λύσεις που προσφέρουν. Σημαντικό είναι και το γεγονός πως μέσω του FinTech, δημιουργούνται ευκαιρίες για την οικονομική ένταξη ατόμων που δεν εξυπηρετούνται από τα τραπεζικά ιδρύματα αλλά και τη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν είναι μεγάλο μέρος της οικονομίας. Το FinTech είναι δημοφιλέστερο ανάμεσα στις νεότερες ηλικιακές ομάδες, λόγω της μεγαλύτερης εξοικείωσής του με την τεχνολογία αλλά και της χαμηλότερης εμπιστοσύνης που υπάρχει απέναντι στα τραπεζικά ιδρύματα. Ωστόσο, όσο αυξάνεται η δημοφιλία του FinTech, τόσο και οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες στρέφονται προς αυτό. Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής, εξετάζεται εάν η επένδυση σε FinTech, από εμπορικές τράπεζες της Ευρωζώνης, έχει επηρεάσει την αποδοτικότητά τους τα δύο επόμενα έτη από την πρώτη τους επένδυση. Στα ευρήματα δεν παρατηρείται κάποια στατιστικά σημαντική μεταβολή στην αποδοτικότητα τους γεγονός που αποδίδεται, στο πρώιμο στάδιο ωρίμανσης των επενδύσεων καθώς εξετάζεται μια χρονική περίοδος μόλις δύο ετών, αλλά και τον τρόπο και το επιχειρηματικό μοντέλο που επένδυσε η κάθε τράπεζα. Ακόμη, το FinTech είναι μια αναδυόμενη καινοτομία η οποία αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια και δεν έχει τόσο ευρεία πελατειακή βάση. Σε αυτούς τους παράγοντες μπορούν να προστεθούν τόσο τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ατόμων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του FinTech, αλλά και η εξεταζόμενη γεωγραφική περιοχή η οποία, για το εξεταζόμενο διάστημα (2010-2019) δείχνει να υστερεί έναντι άλλων περιοχών.el
dc.format.extent64el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectFinTechen
dc.subjectΤράπεζεςel
dc.subjectΕυρωζώνηel
dc.subjectΑποδοτικότηταel
dc.titleΥιοθέτηση του Fintech από τις εμπορικές τράπεζες της ευρωζώνης και η επίδραση στην αποδοτικότητά τους.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορικήel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KouloumpisIoannisMsc2022.pdf999.46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons