Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26429
Author: Κατσαΐτης, Χρήστος
Title: Τεχνικές ανάλυσης και αξιολόγησης πλαισίων λογισμικού
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Χατζηγεωργίου, Αλέξανδρος
Abstract: Η παρούσα εργασία αποτελεί μια απόπειρα μελέτης της συσχέτισης μεταξύ των λογικών αφαιρέσεων (abstractions) που παρέχονται από γνωστά πλαίσια λογισμικού, σε σχέση με την ωφέλεια που προκύπτει για τη διαδικασία ανάπτυξης και συντήρησης λογισμικού. Εξετάζεται το κατά πόσο είναι ωφέλιμη η χρήση ενός framework στην ανάπτυξη λογισμικού , όσον αφορά την ταχύτητα της ανάπτυξης, την επεκτασιμότητα, αλλά και την ευκολία συντήρησης, λαμβάνοντας υπ’όψιν και τα προβλήματα που πιθανώς δημιουργούνται, απο τους περιορισμούς που επιβάλλονται στους προγραμματιστές κατά την χρήση αυτών των πλαισίων. Πιο συγκεκριμένα γίνεται μια υλοποίηση διασύνδεσης μιας διαδικτυακής εφαρμογής με μια βάση δεδομένων, χρησιμοποιώντας τις παρεχόμενες αφαιρέσεις από το πλαίσιο που θα χρησιμοποιηθεί, και μετά γίνεται η ίδια διαδικασία, χωρίς τη χρήση πλαισίου. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για την υλοποίηση ενός απλού συστήματος αυθεντικοποίησης (security configuration), και για την υλοποίηση διασύνδεσης μέσω http. Ως μετρικές χρησιμοποιούνται οι (Maintainability rating, Cyclomatic Complexity, Cognitive Complexity, και η σουίτα μετρικών από Chidamber & Kemerer). Επιπλέον, γίνεται και μια ανάλυση ποιοτικών μετρικών, όπως πχ χρόνος που χρειάστηκε για την ανάπτυξη, διαθέσιμη τεκμηρίωση, ευκολία ανάπτυξης. Οι παραπάνω μετρικές παρουσιάζονται και αξιολογούνται στο κεφάλαιο «Συμπεράσματα».
Keywords: Java
MVC
Software frameworks
Spring framework
Inversion of Control
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KatsaitisChristosMsc2021.pdf2.78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons