Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26300
Author: Μπαχτσεβάνου, Μαρία
Title: Η οπτική μεταφορά στην έντυπη διαφήμιση και η σχέση της με το πληροφοριακό περιεχόμενο
Alternative Titles: Visual metaphor in print advertising & its association with the information content
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Στις μέρες μας, στη σύγχρονη τεχνολογική εποχή, η διαφήμιση αποτελεί ένα εκ των σημαντικότερων στοιχείων των επιχειρήσεων, ζωτικής σημασίας ανεξαρτήτως κλάδου και χώρου. Διαθέτει πλέον ευρεία, μαζική επιρροή και τεράστια δύναμη, ικανή να συμβάλλει με διάφορους τρόπους ή ακόμη και να καθορίσει σε κάποιες περιπτώσεις την επιτυχημένη ή όχι πορεία μιας εταιρείας, αφού επηρεάζει και διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό τις συνήθειες και τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού. Έτσι λοιπόν τις τελευταίες δεκαετίες ο χώρος χαρακτηρίζεται από έντονο και συνεχή ανταγωνισμό, καθώς οι επιχειρήσεις και οι διαφημιστές προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο κάθε διαθέσιμο μέσο, προσαρμοζόμενοι στις συνθήκες που επιβάλει η εποχή, ώστε να ξεχωρίσουν και να εξασφαλίσουν την υπεροχή τους έναντι των αντιπάλων, εδραιώνοντας εν τέλει τη θέση και την παρουσία τους. Ένα πανίσχυρο «εργαλείο» για την επίτευξη αυτού του σκοπού αποτελεί η οπτική μεταφορά, την οποία πραγματεύεται και η παρούσα διπλωματική εργασία. Στόχος της έρευνας είναι τόσο η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας χρήσης του συγκεκριμένου ρητορικού στοιχείου και των τύπων της στην έντυπη διαφήμιση, όσο και σχέση της με το πληροφοριακό περιεχόμενο στη διαφήμιση, σε παγκόσμιο επίπεδο και πληθώρα διαφορετικών κλάδων. Αρχικά, αφού διευκρινιστεί το θέμα και αποσαφηνιστεί ο σκοπός της μελέτης, εξηγούνται αναλυτικά οι βασικές έννοιες και η σχετική ορολογία και παρουσιάζονται οι σημαντικότερες έρευνες, όσον αφορά το σύνολο των ρητορικών σχημάτων, την ίδια την οπτική μεταφορά και τα πληροφοριακά στοιχεία. Στη συνέχεια προσδιορίζεται η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί, αναλύεται το δείγμα της έρευνας, αλλά και ο τρόπος και η μέθοδος με την οποία θα πραγματοποιηθεί η στατιστική ανάλυσή του, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζονται με τη μορφή πινάκων τα αποτελέσματα της εργασίας. Από τα ευρήματα προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τα οποία σχολιάζονται συγκριτικά λαμβάνοντας υπόψη τα πορίσματα παλαιότερων σχετικών ερευνών, αναφέρονται κάποιοι περιορισμοί και εν κατακλείδι προτείνονται μελλοντικά θέματα προς διερεύνηση.
Keywords: Οπτική Μεταφορά
Ρητορικά Σχήματα
Πληροφοριακό Περιεχόμενο
Έντυπη Διαφήμιση
Τυπολογία Peterson
Μελέτη Rensik & Stern
Έρευνα McQuarrie & Mick
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BachtsevanouMariaMsc2022.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons