Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26191
Author: Beburidze, Sofiko
Title: Συμβολή και διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στα πλαίσια της διοίκησης ολικής ποιότητας σε επιχειρήσεις φιλοξενίας.
Alternative Titles: Human resource's contribution and management in a total quality management system in the hospitality industry.
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Γκοτζαμάνη, Αικατερίνη
Abstract: Στις μέρες μας, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν νέους τρόπους για την εμπόρευση των προϊόντων ή/και των υπηρεσιών τους, όντας επικεντρωμένοι στην ποιότητα που τα διέπει από τη στιγμή που θα μπουν σε μια επιχείρηση ως μερικές προμήθειες ή ιδέες, μέχρι τη στιγμή που θα φτάσουν στα χέρια του πελάτη. Την πεποίθηση του “πάνω απ’ όλα η αποτελεσματική διαδικασία παραγωγής” την έχουν αποχωριστεί πολλοί επιχειρηματίες, δίνοντας τη θέση της στη φιλοσοφία της Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, την οποία και ενστερνίζονται πλέον οργανισμοί των περισσότερων χωρών του κόσμου. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλυθούν, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης, οι πρακτικές διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στην επιτυχή εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε επιχειρήσεις φιλοξενίας. Για την καλύτερη κατανόηση των πρακτικών αυτών, πρώτα ερευνήθηκαν ποιοι είναι οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας μιας κουλτούρας ολικής ποιότητας. Τα ευρήματα παρουσιάζονται συνοπτικά σε πίνακες, όπου ο κάθε παράγοντας ταξινομείται σε αντιστοίχιση με τους ερευνητές. Αυτή η μέθοδος διευκολύνει τον εντοπισμό των επιστημονικών άρθρων που σχετίζονται με τα συγκεκριμένα θέματα. Στη συνέχεια, ερευνώνται οι βέλτιστες πρακτικές της Διοίκησης του Ανθρώπινου Δυναμικού σε ένα περιβάλλον ολικής ποιότητας, οι οποίες πρακτικές παρουσιάζονται επίσης σε πίνακες. Σε τελικό επίπεδο, διερευνώνται ποιες από τις πρακτικές της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού είναι πιο κρίσιμες στον τομέα της φιλοξενίας, πάντα στα πλαίσια της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση βρέθηκε ότι οι στρατηγικές διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού που συμβάλλουν στην επιτυχή εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε επιχειρήσεις φιλοξενίας είναι η εκπαίδευση εργαζομένων, η συμμετοχή των εργαζομένων, η ομαδική εργασία, η επικοινωνία, η ενδυνάμωση εργαζομένων, η πρόσληψη και επιλογή προσωπικού, η αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων, η αποζημίωση, η διαχείριση ανταμοιβών και ο σχεδιασμός θέσεων εργασίας.
Keywords: Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΔΑΔ
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
ΔΟΠ
Επιχειρήσεις φιλοξενίας
Υπηρεσίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BeburidzeSofikoMsc2022.pdf792.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.