Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25614
Author: Γωνιοτάκης, Πέτρος
Title: Εκδημοκρατισμός των χρηματοοικονομικών και πληθοχρηματοδότηση
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Ταμπακούδης, Ιωάννης
Abstract: Η ευρεία πρόσβαση στις υπηρεσίες του Διαδικτύου σε συνδυασμό με την εδραίωση των κοινωνικών δικτύων (social media networking) προσφέρουν ενδιαφέρουσες δυνατότητες τις οποίες ήδη εκμεταλλεύεται ένας ολοένα και αυξανόμενος αριθμός συμπολιτών μας. Η ανάπτυξη κοινοτήτων(ενός μεγάλου ακροατηρίου) όπου κάθε μέλος συνεισφέρει χρόνο και λίγα χρήματα για να επιταχύνει την υλοποίηση του κοινού στόχου αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα που μπορεί να διαπιστωθεί μέσα από μια τεράστια σειρά προγραμμάτων και πρωτοβουλιών ( Facebook. Twitter, Myspace, LinkedIn, twitch, crypto, crowdfunding). Η πληθοχρηματοδότηση ως καινοτόμο διαδικτυακό εργαλείο χρηματοδότησης που επιτρέπει σε επιχειρηματίες και σε φυσικά πρόσωπα να απευθύνουν στο κοινό εκκλήσεις για τη χρηματοδοτική στήριξη συγκεκριμένων έργων «(..) καθιερώνεται ολοένα και περισσότερο ως σημαντική βαθμίδα της κλίμακας χρηματοδότησης για τις νεοφυείς επιχειρήσεις(..) και μπορεί επομένως να αποτελεί εναλλακτική επιλογή σε σχέση με τις μη εξασφαλισμένες τραπεζικές χορηγήσεις που αποτελούσαν παραδοσιακά τις κύριες πηγές χρηματοδότησης για τις ΜΜΕ» (Κανονισμός Ε.Ε., 2018) Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-2009 κλόνισε ανεπανόρθωτα τη πίστη στις τράπεζες και ενώ «η στρατηγική για την οικονομική ανάπτυξη εστιάστηκε στην διαχείριση της νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής(τραπεζικό σύστημα), το οικονομικό βάρος έπεσε στις ΜΜΕ που βρέθηκαν «στεγνές» χωρίς τραπεζικά δάνεια και πρόσβαση σε πιστωτικές γραμμές από την βιομηχανία χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών». (De Buysere et al, 2012) Στο ίδιο αδιέξοδο βρίσκονται και Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στα ανεπτυγμένα κράτη όπου η τραπεζική χρηματοδότηση παρέμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης καθώς σύμφωνα με τη βιβλιογραφία «αδυνατούν να εξασφαλίσουν εξωτερικές πηγές χρηματοδότησης δεδομένης της έλλειψης εξασφαλίσεων( collateral) , ανεπαρκών ταμειακών ροών και ασυμμετρίας πληροφόρησης». (Cosh et al., 2009) Ειδικότερα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ,οι ΜΜΕ και νεοφυείς συνδράμουν τα μέγιστα στην δημιουργία Θέσεων Εργασίας καθώς «κάθε χρόνο δημιουργούν περισσότερες από 4 εκ. νέες θέσεις εργασίας» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2013) ενώ στην εκτεταμένη περίοδο κρίσης που διανύουμε , υπολογίζεται ότι «πάνω από το 66% των Ευρωπαίων Πολιτών απασχολείται σε ΜΜΕ ενώ στις αναπτυσσόμενες χώρες το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο» (Golic, 2013) Έτσι , προκύπτει το ερώτημα εάν οι πολιτικές για την τόνωση των ΜΜΕ οφείλουν να βασίζονται στην άμεση πρόσβαση στις χρηματοπιστωτικές αγορές (και τους κινδύνους και έξοδα που αυτές ενέχουν) ή την εξεύρεση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης.
Keywords: Πληθοχρηματοδότηση
Νεοφυείς Επιχειρήσεις
Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις
Financial Technology
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GoniotakisPetrosMsc2019.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons