Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25525
Author: Γήδαρη, Χριστίνα
Title: Τιμολογιακή πολιτική: η τιμολόγηση βάση κόστους και οι παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτησή της στον ξενοδοχειακό κλάδο
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Καραγιώργος, Θεοφάνης
Abstract: Ένας από τους θεμελιώδεις στόχους κάθε οργανισμού είναι η επίτευξη κερδοφορίας, κάτι που μπορεί να εκπληρωθεί μέσω της αποδοτικής διαχείρισης των πόρων και της προσφορά ενός προϊόντος/ υπηρεσίας στην κατάλληλη τιμή. Η τιμή μπορεί να κατανοηθεί ως η αξία ενός προϊόντος εκφρασμένη χρηματικά, ή το ποσό που πρέπει να καταβληθεί για την απόκτηση ενός προϊόντος και της ωφέλειας/ πλεονεκτημάτων που το συνοδεύουν, ενώ η τιμολογιακή στρατηγική αφορά τον συστηματικό καθορισμό/ προσδιορισμό των στοιχείων που είναι απαραίτητα προκειμένου να επιτύχει ένας οργανισμός μια κερδοφόρο απόδοση. Γενικά αυτά τα στοιχεία, έχουν να κάνουν με:το στόχο της τιμολογιακής στρατηγικής (για παράδειγμα μεγιστοποίηση του κέρδους), τ ο επιδιωκόμενο επίπεδο τιμών (που σχετίζεται με το κόστος, τον ανταγωνισμό και την αντιληπτή αξία των πελατών)και εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες που επιδρούν στον οργανισμό. Καθώς η τιμή είναι ένας παράγοντας ρύθμισης του κέρδους, αποτελεί τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο αύξησης της ανταγωνιστικότητας, ενώ παράλληλα μια αποτελεσματική στρατηγική τιμολόγησης επιχειρεί να αξιοποιήσει:τον παράγοντα χρόνο (λαμβάνοντας υπόψη την εποχικότητα ή τη ζήτηση), τ ις προτιμήσεις και την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών και το εύρος των διαθέσιμων προϊόντων/ υπηρεσιών. Στην παρούσα εργασία, εφαρμόστηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας και μελετήθηκαν οι παράγοντες επιρροής του καθορισμού του ύψους της τιμής (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) των ελληνικών ξενοδοχείων. Για τους σκοπούς της έρευνας, αναλύθηκε ένα δείγμα 104 managersελληνικών ξενοδοχείων.
Keywords: Ξενοδοχείο
Ξενοδοχειακός κλάδος
Τιμολογιακή πολιτική
Ανταγωνιστικότητα
Καταναλωτική συμπεριφορά πελατών
Εποχικότητα
Ελληνικά ξενοδοχεία
Κέρδος
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GidariChristinaMsc2019extra.zip32.93 kBzipView/Open
GidariChristinaMsc2019.pdf760.09 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons