Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25345
Author: Μπούτσκου, Λεμονιά
Title: Αναγνώριση προηγούμενης γνώσης ενηλίκων στο πλαίσιο παρεχομένων υπηρεσιών εκπαίδευσης ενηλίκων :Έρευνα πεδίου στους υπάρχοντες φορείς πιστοποίησης, παρόχους υπηρεσιών εκπαίδευσης ενηλίκων και προτάσεις για περαιτέρω ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγνώρισης κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα
Date Issued: 2021
Department: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ)
Supervisor: Σταμπουλής, Μιλτιάδης
Abstract: Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει το ζήτημα της αναγνώρισης προηγούμενης γνώσης ενηλίκων μέσα από μία έρευνα πεδίου στους υπάρχοντες φορείς πιστοποίησης, αλλά και να εξετάσει κατά πόσο στην Ελλάδα ακολουθούνται ευρωπαϊκά πρότυπα. Χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος με ερωτηματολόγιο σε ένα δείγμα 352 ατόμων, καθώς και η ποιοτική μέθοδος με προσωπικές συνεντεύξεις εργαζομένων σε φορείς εκπαίδευσης ενηλίκων και κέντρων πιστοποίησης προηγούμενης γνώσης. Διαπιστώθηκε πως η αναγνώριση της προηγούμενης γνώσης είναι σημαντική εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, της κινητικότητας των εργαζομένων και της ανεργίας δεδομένου ότι οδηγεί σε οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη. Αυτή η ανάπτυξη θα πρέπει να εδράζεται σε δύο πυλώνες: απόκτηση εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προσόντων. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα και προκλήσεις που χαρακτηρίζουν το υφιστάμενο πλαίσιο αναγνώρισης προηγούμενης γνώσης στην Ελλάδα. Η πρωτοτυπία αυτής της έρευνας έγκειται στο ότι συστηματοποιείται η υφιστάμενη βιβλιογραφία σε σχέση με την αναγνώριση προηγούμενης γνώσης στον Ελληνικό χώρο και συνδυάζεται με ερευνητικά δεδομένα. Επίσης, σημαντικό στοιχείο αυτής της έρευνας είναι το γεγονός ότι διαμορφώνει ένα πλαίσιο αναγνώρισης προηγούμενης γνώσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από φορείς της Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της μεταλιγνιτικής περιόδου.Η διαδικασία αυτή είναι σημαντική εξαιτίας των μετασχηματισμών που απορρέουν σε επίπεδο παραγωγικής διαδικασίας στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Επομένως, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας θα μπορούσε να επενδύσει στην εκπαίδευση και ανάπτυξη προσόντων συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού που πλήττονται από την ανεργία, ιδίως στο πλαίσιο της μεταλιγνιτικής περιόδου, ούτως ώστε να μην υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις – ή τουλάχιστον να μετριαστούν – σε επίπεδα απασχόλησης και περιθωριοποίησης.
The aim of this thesis is to investigate the issue of adult prior knowledge recognition with fieldwork in the existing certification institutes and to examine whether European standards are followed in Greece. The quantitative analysis was based on 352 questionnaires and the qualitative analysis was based on interviews of employees at adult education institutions and centers of certification of prior knowledge. Recognition of prior knowledge has been found to be important due to economic crisis, worker mobility and unemployment as it leads to economic, social and environmental development. This development should be based on two axes: the acquisition of educational and professional qualifications. However there are significant problems and challenges that characterise the existing framework for recognising prior knowledge in Greece. The innovation of this research lies in the fact that existing literature review is presented in relation to the recognition of prior knowledge in Greece and it is combined with research data. In addition, an important aspect of this research is the fact that it shapes a framework for the recognition of prior knowledge that can be used by institutions of Western Macedonia, in the context of the post-lignite period. This procedure is important due to the transformations that influece the level of productivity in the wider region of Western Macedonia. Therefore, the region of Central Macedonia could invest in the education and qualification development of specific groups of the population that affected by unemployment, especially in post-lignite period so that there are the least negative effects on employment and marginalization level.
Keywords: Αναγνώριση προηγούμενης γνώσης ενηλίκων
Φορείς πιστοποίησης
Προσόντα
Information: Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
11/2020
Διατριβή (Διδακτορική--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 310-320)
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BoutskouLemoniaPhd2021.pdf3.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons