Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25273
Author: Τσέτσιλα, Ελευθερία
Title: Η επίδραση της μάρκας του εργοδότη στη διατήρηση των εργαζομένων και στην πρόθεση σύστασης του εργοδότη
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
Supervisor: Μπέλλου, Βικτώρια
Abstract: Στις μέρες μας το εργασιακό περιβάλλον γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό. Κάθε εταιρεία που λειτουργεί σε ανταγωνιστική αγορά αξιολογείται σε πολλούς τομείς. Εκτιμάται όχι μόνο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει αλλά όλο και περισσότερο και για την εικόνα της ως εργοδότης. Η εικόνα του εργοδότη στα αυτιά των καταναλωτών αλλά και των ίδιων των εργαζομένων στην εταιρεία δεν είναι άλλη από τη μάρκα του εργοδότη. Σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό περιβάλλον η μάρκα του εργοδότη αποτελεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού για την προσέλκυση και τη διατήρηση ταλαντούχου εργατικού δυναμικού. Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται ο αντίκτυπος της μάρκας του εργοδότη στη διατήρηση των εργαζομένων αλλά και στην πρόθεσή τους να συστήσουν την εταιρεία τους σε δυνητικούς υποψήφιους. Συγκεκριμένα, η μελέτη διερευνά τη σχέση μεταξύ της μάρκας του εργοδότη, της αφοσίωσης των εργαζομένων, της διατήρησής τους και της πρόθεσής τους να συστήσουν την εταιρεία τους σε άλλους. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν ποσοτικά δεδομένα από μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε πολυεθνική εταιρεία καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων και οικιακών προϊόντων και διερευνήθηκε αν όντως η μάρκα του εργοδότη μπορεί να οδηγήσει στη διατήρηση των εργαζομένων και στην πρόθεσή τους να συστήσουν την εταιρεία τους. Σύμφωνα με τα ευρήματα από δείγμα 121 ερωτηθέντων, η μάρκα του εργοδότη μπορεί να οδηγήσει στην πρόθεση παραμονής των εργαζομένων στην εταιρεία μέσω της συμβολής της στη βελτίωση διαδικασιών όπως η πρόσληψη και επιλογή προσωπικού, η οργανωσιακή δέσμευση και οι παροχές στην εργασία. Επιπλέον, η έρευνα έδειξε ότι η μάρκα του εργοδότη μπορεί να οδηγήσει στην αφοσίωση των εργαζομένων στην εταιρεία ούτως ώστε οι εργαζόμενοι να επιθυμούν να συστήσουν την εταιρεία τους και σε δυνητικούς υποψήφιους. Τέλος, συζητούνται οι επιπτώσεις και τα αποτελέσματα της έρευνας υπό το φως των ευρημάτων.
Keywords: Μάρκα εργοδότη
Εικόνα εργοδότη
Αφοσίωση εργαζομένων
Ικανοποίηση εργαζομένων
Οργανωσιακή δέσμευση
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsetsilaEleftheriaMsc2021.pdf3.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons