Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24758
Author: Χατζή, Ελένη
Title: Συστήματα μέτρησης και αξιολόγησης της επίδοσης
Alternative Titles: Performance measurement and evaluation systems
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική
Supervisor: Παυλάτος, Οδυσσέας
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει σε κάποιο βαθμό τα συστήματα μέτρησης και αξιολόγησης της επίδοσης και τα χρηματοοικονομικά και μη χρηματοοικονομικά μέτρα επίδοσης που χρησιμοποιούν οι εταιρείες. Αρχικά περιγράφεται η έννοια των συστημάτων μέτρησης και αξιολόγησης των επιδόσεων και των μέτρων που χρησιμοποιούνται. Ένα επιτυχημένο σύστημα αξιολόγησης έχει πλεονεκτήματα όπως το να βοηθάει στη συνολική απόδοση ενός υπαλλήλου, να επιτρέπει τον εντοπισμό δυνατών και αδύνατων σημείων των εργαζομένων, να παρακινεί τους εργαζομένους για ανώτερη απόδοση, να καθορίζει οποιαδήποτε περαιτέρω κατάρτιση και να βοηθά στον καθορισμό στόχων για μελλοντικές ανώτερες επιδόσεις. Αυτός είναι και ο στόχος της εφαρμογής ενός συστήματος μέτρησης της απόδοσης, η βελτίωση της απόδοσης ενός οργανισμού και της απόδοσης των εργαζομένων. Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στην ανάγκη της επιχείρησης να δημιουργεί αυτόνομα τμήματα όπου θα επιτρέπεται στους διευθυντές των τμημάτων να λειτουργούν με μεγάλη ανεξαρτησία. Πολλοί οργανισμοί παρουσιάζουν όλο και περισσότερο χρηματοοικονομικά και μη χρηματοοικονομικά μέτρα επίδοσης για τις υπομονάδες τους σε μια ενιαία έκθεση που ονομάζεται ισορροπημένος πίνακας στοχοθεσίας. Ο ισορροπημένος πίνακας στοχοθεσίας είναι ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μέτρησης επιδόσεων, και μετρά τις εταιρικές επιδόσεις κατά μήκος τεσσάρων διαστάσεων, οικονομικές, πελατειακές, εσωτερικές επιχειρηματικές διαδικασίες και διαδικασίες μάθησης και ανάπτυξης. Για την παρουσίαση του τμήματος της έρευνας πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις σε διάφορες εταιρείες. Από την έρευνα προκύπτει πως οι εταιρείες αντιλαμβάνονται ότι η ικανοποίηση των πελατών είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που τους βοηθά να συνεχίσουν να έχουν πελάτες και να αυξάνουν την κερδοφορία τους. Οι οργανισμοί επενδύουν στην κατάρτιση και την ανάπτυξη των εργαζομένων προκειμένου να αποφεύγονται σημαντικά λάθη στην εργασία αλλά και γιατί η κατάρτιση και η ανάπτυξη των εργαζομένων βελτιώνει το ηθικό, την ασφάλεια, την αφοσίωση των εργαζομένων και τις συνολικές ικανότητες που απαιτούνται για την εκτέλεση μιας συγκεκριμένης εργασίας.
Keywords: Μέτρηση της απόδοσης,
Χρηματοοικονομικά μέτρα επίδοσης,
Μη χρηματοοικονομικά μέτρα επίδοσης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Λογιστική & Ελεγκτική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatziEleniMsc2020.pdf755.27 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons