Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24740
Author: Χατζηκοντίδης, Αστέριος
Title: Η περίπτωση του crowdfunding ως εναλλακτική μορφή χρηματοδότησης
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκηση
Supervisor: Λιβάνης, Ευστράτιος
Abstract: Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης έχει ως σκοπό την ανάλυση ενός συνεχώς αναδυόμενου μοντέλου χρηματοδότησης του Crowdfunding. Χρηματοδότηση από το πλήθος (ή Crowdfunding) είναι η χρηματοδότηση από ανθρώπους ή άλλες επιχειρήσεις κάποιου έργου ή project ή κάποιας ιδέας από πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι προσφέρουν είτε μικρά ποσά ο καθένας, είτε συμμετέχουν οι ίδιοι στην δημιουργία της ιδέας ( όπως η δημιουργία μιας ταινίας) και από τη συμβολή όλων καλύπτεται ο στόχος του κάθε έργου. Δημιουργοί ή επιχειρηματίες παρουσιάζουν τις ιδέες τους, στις ειδικά διαμορφωμένες ηλεκτρονικές ιστοσελίδες προσδοκώντας την συνεισφορά των υποστηρικτών. Οι υποστηρικτές από την πλευρά τους συνεισφέρουν, είτε αναμένοντας κάποιο αντάλλαγμα, είτε ως μορφή δωρεάς. Αρχικά, γίνεται μια διεξοδική ανάλυση της περιπτώσεως του Crowdfunfing και αναλύονται οι μορφές που έχει η χρηματοδότηση από το πλήθος, καθώς και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής της εναλλακτικής μεθόδου άντλησης κεφαλαίου από τις επιχειρήσεις. Στην συνέχεια, γίνεται μια ευρύτερη ανάλυση των διάφορων χρηματοοικονομικών πηγών από τις οποίες μια επιχείρηση μπορεί να αντλήσει κεφάλαια για τις χρηματοδοτικές της ανάγκες. Προκειμένου να γίνει ακόμη πιο κατανοητή αυτή η μέθοδος χρηματοδότησης από το πλήθος και στο πώς μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, κυρίως των νεοφυών επιχειρήσεων, γίνεται μια σύγκριση μεταξύ των παραδοσιακών μορφών χρηματοδότησης και του crowdfunding. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να κατανοήσουμε καλύτερα το crowdfunding και τις πτυχές του, τις διαφορές από τις παραδοσιακές μορφές χρηματοδότησης των επιχειρήσεων καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Τέλος, στο πλαίσιο αυτής της μελέτης πραγματοποιείται μελέτη περίπτωσης για επιχειρήσεις που στράφηκαν στο crowdfunding για χρηματοδότηση από το πλήθος μέσω της πλατφόρμας Kickerstarter, και τους λόγους για τους οποίους είτε πέτυχαν τον στόχο τους, είτε απέτυχαν.
Keywords: Crowdfunding
Χρηματοδότηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκηση (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzikontidisAsteriosMsc2020.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.