Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24697
Author: Μαυροβίτης, Παναγιώτης
Title: Location based marketing/advertising, τεχνικές beacons, geofencing, push notifications
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Γεωργιάδης, Χρήστος
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το Marketing βάσει τοποθεσίας, τις μεθόδους, με την χρήση των οποίων λαμβάνει χώρα, τους γενικότερους προβληματισμούς και την φιλοσοφία της αποδοχής του από το καταναλωτικό κοινό. Οι φορητές συσκευές είναι τα πιο χρησιμοποιημένα τεχνολογικά εργαλεία για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, δεδομένου ότι επιτρέπουν την πρόσβαση από οπουδήποτε. Αυτή η δυνατότητα ώθησε τις εταιρείες να εστιάσουν, σε μεγαλύτερο βαθμό, σε στρατηγικές που βασίζονται στο μάρκετινγκ βάσει γεωγραφικής τοποθεσίας. Η γεωγραφική τοποθεσία είναι ένα εργαλείο μέσω του οποίου μπορούν να εντοπίζονται άτομα ή μέρη και να έχουν πολύ διαφορετικές λειτουργίες και εφαρμογές. Οι Υπηρεσίες βάσει τοποθεσίας (LBS) επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να ενσωματώσουν αυτούς τους τύπους εργαλείων στις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Τα κοινωνικά δίκτυα που βασίζονται σε υπηρεσίες τοποθεσίας (LBSNS ή Σύστημα κοινωνικών δικτύων βάσει τοποθεσίας) επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία των πελατών σε πραγματικό χρόνο. Η παρούσα μελέτη παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το μάρκετινγκ LBS και τη γεωγραφική τοποθεσία, επίσης γνωστό ως γεω-μάρκετινγκ, αναλύοντας τη χρησιμότητα και τα οφέλη που έχει αυτό το εργαλείο στο ψηφιακό μάρκετινγκ και στα κοινωνικά δίκτυα και τη σημασία της τεχνολογικής υιοθέτησής του. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, πραγματοποιήθηκε διεξοδική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με την τεχνολογία μάρκετινγκ βάσει τοποθεσίας και αναζήτηση στοιχείων περί υιοθεσίας του από επιχειρήσεις. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της παρούσας έρευνας, μελετήθηκαν τα δεδομένα που προέκυψαν από ερωτηματολόγιο, το οποίο σχεδιάστηκε με συγκεκριμένες ερωτήσεις που αφορούσαν τον τρόπο αποδοχής των καταναλωτών του μάρκετινγκ βάσει τοποθεσίας. Για τη συλλογή δεδομένων, σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο, σχετικά σύντομο και ευχάριστο, ώστε να δεχθούμε σαφέστερες απαντήσεις και να μην κουραστούν όσοι ανταποκριθούν σε αυτό. Συγκεκριμένα το ερωτηματολόγιο περιείχε 17 ερωτήσεις. Το πλήθος των απαντήσεων που συγκεντρώθηκαν στο σύνολο του, ανέρχεται στις 250. Τα αποτελέσματα δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το μάρκετινγκ βάσει τοποθεσίας, τη διαχείριση αυτών των εργαλείων, τα μέσα με τα οποία εφαρμόζονται, τα συστήματα που χρησιμοποιούνται, τη χρησιμότητα και τα οφέλη που αντιλαμβάνονται από αυτά, καθώς και τη σημασία τους. Αυτή η μελέτη καταλήγει σε συναφή συμπεράσματα για επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν στρατηγικές LBS και γεωγραφικού μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις τους, καθώς και ερευνητές που ενδιαφέρονται για τη συμπεριφορά των καταναλωτών στις Υπηρεσίες βάσει τοποθεσίας.
Keywords: Γεω-εντοπισμός
Γεω-μάρκετινγκ
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MaurovitisPanagiotisMsc2020.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons