Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24643
Author: Καραγιαννίδου, Άννα
Title: Τεχνητή νοημοσύνη και λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Μελέτη περίπτωσης: Lidl Hellas
Alternative Titles: Assisted decision making in business. Case study: Lid Hellas
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Φούσκας, Κωνσταντίνος
Abstract: Το παρόν πόνημα, έχει ως στόχο να διερευνήσει κατά πόσο η χρήση συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης εξυπηρετεί και διευκολύνει τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Η συλλογή πληροφοριών και η επεξεργασία τους είναι καθοριστικής σημασίας για τη λήψη αποφάσεων. Τα στελέχη των επιχειρήσεων καλούνται να λάβουν αποφάσεις οι οποίες καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία και την επιτυχία της επιχείρησης. Η απόκτηση εργαλείων που εξυπηρετούν σε αυτή την απαιτητική διαδικασία, είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρηση. Το πρώτο κεφάλαιο είναι η εισαγωγή. Στο δεύτερο κεφάλαιο ορίζεται και αναλύεται η διαδικασία λήψης αποφάσεων, τα είδη των αποφάσεων καθώς και οι συμπεριφορές που την επηρεάζουν. Στην ουσία παρουσιάζεται το πόσο χρονοβόρα (και πολλές φορές κοστοβόρα) διαδικασία είναι η λήψη μιας απόφασης, αλλά και πόσες παράμετροι υπάρχουν που την επηρεάζουν, καθιστώντας την μια περίπλοκη διαδικασία. Στη συνέχεια, αναλύεται η έννοια της Τεχνητής Νοημοσύνης, η χρήση της στους διάφορους τομείς της επιχείρησης και οι εφαρμογές της. Κατόπιν, παρουσιάζονται κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες κάνουν εκτεταμένη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και διαπιστώνεται μέσω μέσω αναφορών και πραγματικών παραδειγμάτων, πόσο πολύτιμη μπορεί να αποδειχθεί η Τεχνητή Νοημοσύνη για έναν οργανισμό. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η μεθοδολογία της έρευνας και αναφέρονται οι λόγοι που επιλέξαμε τη συγκεκριμένη έρευνα. Στο τέταρτο κεφάλαιο και θέλοντας να διαπιστώσουμε την επικρατούσα κατάσταση στην Ελλάδα, γίνεται μια μελέτη περίπτωσης στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl Hellas. Στη συνέχεια, μέσω έρευνας που έγινε σε στελέχη της επιχείρησης εξετάζεται και διαπιστώνεται ο βαθμός που κάνει χρήση νέων τεχνολογιών η Lidl Hellas. Επιπλέον και εξίσου σημαντικό, είναι ότι διαπιστώνεται το αν τελικώς είναι έτοιμοι οι προϊστάμενοι να αποδεχθούν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως βοηθό αλλά και κάποιες φορές ως αντικαταστάτη αυτών, αλλά και των συνεργατών τους. Τα ευρήματα που προκύπτουν, αποδεικνύουν ότι δυστυχώς η Lidl Hellas δεν κάνει χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Αναφορικά με το κατά πόσο είναι θετικά τα στελέχη της στο να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες, προκειμένου να διευκολυνθούν και να λάβουν πιο σωστές αποφάσεις, το συμπέρασμα είναι ότι κατά κύριο λόγο υπάρχει θετική διάθεση, χωρίς όμως να πιστεύουν ότι θα επηρεάσει την επιχείρηση σημαντικά στα επόμενα χρόνια. Συνεπώς, η ελληνική πραγματικότητα βρίσκεται ακόμη μακριά από τις τεχνολογικές εξελίξεις του εξωτερικού.
Keywords: Τεχνητή Νοημοσύνη
Λήψη Αποφάσεων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaragiannidouAnnaMsc2020.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.