Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24626
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Μαμάτας, Ελευθέριος | el |
dc.contributor.author | Λούβαρης, Δημήτριος | el |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T12:20:30Z | - |
dc.date.available | 2020-12-03T12:20:30Z | - |
dc.date.issued | 2020 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24626 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. | el |
dc.description.abstract | Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) είναι μια τεχνολογία που βρίσκει απήχηση σε πολλούς τομείς σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως έξυπνες πόλεις, ο κατασκευαστικός τομέας, η εφοδιαστική αλυσίδα και οι κρίσιμες υποδομές. Πάνω από το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, οι αρχιτεκτονικές επιλογές του υπολογιστικού νέφους μετατοπίζονται από νέφο-κεντρικές σε ακρο-κεντρικές, εκφορτώνοντας όλο και περισσότερες λειτουργίες από το κεντρικό νέφος (Core Cloud) στις συσκευές Άκρης (Edge Cloud). Επομένως, οι συσκευές υπολογιστικής Άκρης γίνονται πιο σύνθετες παρέχοντας λειτουργίες επεξεργασίας δεδομένων και λήψης αποφάσεων, επιταχύνοντας έτσι την αποκέντρωση του νέφους. Η παρούσα διπλωματική εργασία, εντάσσεται στον τομέα των ευφυών μεταφορών και οχημάτων και σκοπός της είναι η ανάπτυξη και η μελέτη της τεχνολογίας της υπολογιστικής των άκρων σε αυτά τα περιβάλλοντα, στοχεύοντας στην μείωση της καθυστέρησης μετάδοσης των δεδομένων αλλά και στη μείωση των απαιτούμενων πόρων από το κεντρικό νέφος. Αναπτύξαμε και αξιολογήσαμε την εφαρμογή μιας συσκευής άκρου (ως κόμβο υπολογιστικής άκρης) σε αυτοκίνητο, πραγματοποιώντας συλλογή δεδομένων από τις μετρήσεις των αισθητήρων του αυτοκινήτου, καταγράφοντας την καθυστέρηση μετάδοσης (latency) και την κατανάλωση του εύρους ζώνης (bandwidth). Για την υλοποίηση της μελέτης χρησιμοποιήθηκε το Raspberry Pi ως συσκευή Edge, μια πλατφόρμα IoT ως εξυπηρετητής για τη μεταφόρτωση μηνυμάτων, ένα OBD2 reader για την λήψη δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος και ένα smartphone ως 4G modem. Μελετώνται τα προβλήματα συλλογής δεδομένων από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου, της άμεσης απόφασης σε περίπτωση βλάβης και της αποδοτικής επικοινωνίας των δεδομένων στο υπολογιστικό νέφος. Μέσα από τα αποτελέσματα της πειραματικής μας ανάλυσης παρατηρήσαμε σημαντική μείωση της καθυστέρησης της μετάδοσης, παρουσιάζοντας μια βελτίωση περίπου 35% με την χρήση της υπολογιστικής των άκρων. Επίσης, όσον αφορά την κατανάλωση εύρους ζώνης, υπήρξε μια σχετική μείωση με την χρήση της συσκευής Edge λόγω της επεξεργασίας των δεδομένων πριν την αποστολή στο Cloud. | el |
dc.format.extent | 68 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject | Διαδίκτυο των Πραγμάτων | el |
dc.subject | OBD | en |
dc.title | Διαδίκτυο των πραγμάτων και υπολογιστικό νέφος στα ευφυή οχήματα | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική | el |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M) |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
LouvarisDimitriosMsc2020.pdf | 2.79 MB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons