Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24603
Author: Καρακάσης, Χριστόδουλος
Title: Aνάπτυξη on-line παιχνιδιού με τη blockly για την καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης σε μικρούς μαθητές
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Ξυνόγαλος, Στέλιος
Abstract: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σχεδίαση και η ανάπτυξη ενός διαδικτυακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού για την καλλιέργεια της Υπολογιστικής Σκέψης σε μικρούς μαθητές, αλλά και σε όσους θέλουν να ψυχαγωγηθούν και να μάθουν παίζοντας το παιχνίδι. Το παιχνίδι ονομάζεται "BlocklyScript" και για την ανάπτυξή του χρησιμοποιήθηκαν δύο σημαντικά εργαλεία. Το πρώτο εργαλείο είναι το πλαίσιο ανάπτυξης δισδιάστατων παιχνιδιών Phaser, σχεδιασμένο από την ομάδα προγραμματιστών Photon Storm και με κατοχυρωμένη άδεια λογισμικού από το πανεπιστήμιο ΜΙΤ. Το δεύτερο εργαλείο είναι η βιβλιοθήκη Blockly η οποία βασίζεται στην JavaScript και σχεδιάστηκε από την Google. Η βιβλιοθήκη Blockly συνεισφέρει στην δημιουργία γλωσσών οπτικού προγραμματισμού και συντακτών βασισμένων σε μπλοκ. Για την ανάπτυξη του "BlocklyScript" αποτέλεσε απαραίτητη προϋπόθεση η μελέτη διαδικτυακών παιχνιδιών σοβαρού σκοπού που ως κύριο στόχο έχουν την καλλιέργεια της Υπολογιστική Σκέψης. Τα κριτήρια επιλογής των παιχνιδιών προς μελέτη δεν περιορίστηκαν μόνο σε παιχνίδια που υποστηρίζουν τον οπτικό προγραμματισμό, αλλά επιλέχθηκαν και αναγνωρισμένα παιχνίδια, δημοφιλή στον ιστό, που εστιάζουν στον κλασσικό προγραμματισμό με κειμενική γλώσσα. Σχετικά με το "BlocklyScript" παρουσιάζονται μερικές από τις βασικές έννοιες που περιλαμβάνονται σε όλες σχεδόν τις γλώσσες προγραμματισμού. Ο χρήστης παίζοντας το παιχνίδι και χωρίς να είναι απαραίτητη η γνώση κάποιας γλώσσας προγραμματισμού μαθαίνει τις επαναλήψεις, τις δηλώσεις "if", την έννοια της μεθόδου και την έννοια της μεταβλητής. Οι παραπάνω έννοιες παρουσιάζονται μέσα στο παιχνίδι με την μορφή μπλοκ, τα οποία ο χρήστης μπορεί να σύρει και να τα συνδέσει μεταξύ τους με στόχο να νικήσει το αντίστοιχο επίπεδο. Επιπλέον το παιχνίδι υποστηρίζει την αποθήκευση της προόδου του χρήστη σε βάση δεδομένων χωρίς να τον περιορίζει να το τερματίσει με μια προσπάθεια. Με την ολοκλήρωση της βιβλιογραφικής επισκόπησης αναλύονται τα επίπεδα του παιχνιδιού, το πλαίσιο σχεδίασης και ανάπτυξης του "BlocklyScript" και η αρχιτεκτονική του λογισμικού. Τέλος γίνεται μια αναφορά για τα αποτελέσματα και τις εντυπώσεις των χρηστών που έπαιξαν το παιχνίδι καθώς και τα συμπεράσματα της έρευνας.
Keywords: Υπολογιστική σκέψη
Παιχνίδια σοβαρού σκοπού
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarakasisChristodoulosMsc2020extra.zip4.49 MBzipView/Open
KarakasisChristodoulosMsc2020.pdf7.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons