Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24588
Author: Τσιάρα, Όλγα
Title: Ψηφιακός μετασχηματισμός στην λιανική βιομηχανία μόδας
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Φούσκας, Κωνσταντίνος
Abstract: Όπως είναι ευρέως γνωστό, η σημερινή εποχή θεωρείται από πολλούς ως ψηφιακή, λόγω της εμφάνισης της ψηφιοποίησης, που έχει επεκταθεί και έχει αποφέρει εντυπωσιακές αλλαγές σε πολλές πτυχές της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, καθώς και στους κλάδους της επιχειρηματικότητας, δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα. Οι νέες τεχνολογίες που φέρει μαζί της η ψηφιοποίηση έχουν καταφέρει να διαταράξουν τον μέχρι τώρα ισορροπημένο τρόπο διεξαγωγής των επιχειρήσεων, γεγονός που καθιστά τον ψηφιακό μετασχηματισμό μονόδρομο και όρo επιβίωσης για κάθε είδους επιχείρηση. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της νέας αυτής ρηξικέλευθης πραγματικότητας στον κλάδο της επιχειρηματικότητας και δη στην βιομηχανία μόδας. Η εμφάνιση των νέων τεχνολογιών στο λιανικό εμπόριο μόδας, έχει επιφέρει ριζικές αλλαγές στον τρόπο δόμησης και οργάνωσης των επιχειρήσεων αυτών, καθώς και της παράγωγης και κατανάλωσης των προϊόντων, δημιουργώντας ένα νέο επιχειρηματικό και καταναλωτικό μοντέλο, βασισμένο σε νέες πρακτικές που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό και την βελτιστοποίηση των επιχειρήσεων και εν τέλει στην δημιουργία μιας νέας καταναλωτικής πραγματικότητας. Συνεπώς η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών από τις εν λόγω επιχειρήσεις έχει αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο προκειμένου να μπορέσουν οι εταιρίες να ανταπεξέλθουν σε μια τόσο σύγχρονη και συνάμα ανταγωνιστική εποχή, αλλά και να δημιουργήσουν ένα καινούργιο πρότυπο επιχειρηματικής ανάπτυξης, που θα οδηγήσει σε άριστη επιχειρηματική απόδοση. Στο πλαίσιο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναλύεται η έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού στον βιομηχανικό κλάδο της μόδας, καθώς και οι υπάρχουσες τεχνολογικές καινοτομίες που ανθίζουν και επηρεάζουν το υπό μελέτη πεδίο. Γίνεται προσπάθεια κατανόησης και περιγραφής του τρόπου λειτουργίας των τεχνολογιών αυτών τονίζοντας την σπουδαιότητα τους, τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τους καταναλωτές. Το ερευνητικό πλαίσιο επικεντρώνεται και εξετάζει τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες που βρίσκονται στα καταστήματα μόδας, οι οποίες στοχεύουν στην βελτίωση και την προσφορά μια ολοκληρωμένης εμπειρίας αγορών στους πελάτες. Η ποσοτική έρευνα που διεξήχθη στηρίχτηκε στο μοντέλο αποδοχής της τεχνολογίας ΤΑΜ, το όποιο μάλιστα επεκτάθηκε σε επιπλέον μεταβλητές, διότι κρίθηκε απαραίτητο από τις εξεταζόμενες τεχνολογίες, στην προσπάθεια να αναλυθεί η αποδοχή των τεχνολογιών αυτών από τους καταναλωτές στην παγκόσμια αγορά, καθώς και να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση συμπεριφοράς των πελατών, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τις εν λόγω τεχνολογίες για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους στα καταστήματα μόδας.
Keywords: Ψηφιακός Μετασχηματισμός
Βιομηχανία Μόδας
Λιανικό Εμπόριο Μόδας
Τεχνολογίες Ψηφιακού Μετασχηματισμού
Omni-channel Λιανικό εμπόριο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsiaraOlgaMsc2020.pdfΔιπλωματική εργασία - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 20203.56 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons