Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24558
Author: Κουλακίδου, Αλεξάνδρα
Title: Σύγχρονες τάσεις και προκλήσεις στην ανάλυση δεδομένων ιστού (webanalytics) σε δεδομένα κοινωνικών δικτύων
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Γεωργιάδης, Χρήστος
Abstract: Η ανάλυση δεδομένων ιστού παρέχει στους οργανισμούς τρόπους για την υιοθέτηση μιας πελατο-κεντρικής προσέγγισης. Τα παραδοσιακά εργαλεία διαδικτυακής ανάλυσης και διαχείρισης δεδομένων βοηθούν με πολλούς τρόπους τη βελτιστοποίηση του ιστότοπου, την δημιουργικότητα στο σχεδιασμό σελίδων, και άλλα. Ωστόσο, δεν διαθέτουν εργαλεία μέτρησης στόχων που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και ακόμα περισσότερο, μέσα από το πρίσμα των κοινωνικών μέσων. Το κοινωνικό εμπόριο είναι μια μορφή εμπορίου στο οποίο ρόλο διαμεσολαβητή παίζουν τα κοινωνικά μέσα. Οι άνθρωποι κάνουν εμπόριο ή αναζητούν ευκαιρίες σε ένα συνεργατικό περιβάλλον στο οποίο η γνώμη των άλλων λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στις αποφάσεις τους. Με τη διείσδυση του κοινωνικού εμπορίου στις επιχειρήσεις και τη ζωή των ανθρώπων, παρουσιάζονται πολλές ερευνητικές ευκαιρίες που μπορούν να έχουν τόσο θεωρητική όσο και πρακτική σημασία και επιπτώσεις. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να μελετήσει τους βασικούς πυλώνες στην ανάλυση δεδομένων κοινωνικού εμπορίου και αφορούν το τρόπο συλλογής και ανάλυσης δεδομένων για τον ορισμό, μέτρηση και ανάλυση επιχειρησιακών στόχων (KPIs) για τη στήριξη αποφάσεων. Μελετώνται πραγματικά παραδείγματα εφαρμογής των παραπάνω πρακτικών σε κοινωνικά μέσα με εκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο και καταγράφονται μετρικές στις οποίες αυτά τα μέσα εστιάζουν για την διάχυση μίας πελατο-κεντρικής προσέγγισης.Τα συμπεράσματα που αντλούνται από την βιβλιογραφική αυτή ανασκόπηση βοηθούν να εστιάσουμε σε ένα πρακτικό παράδειγμα εφαρμογής κάποιου εργαλείου ανάλυσης δεδομένων κοινωνικού εμπορίου (Matomo). Το συγκεκριμένο εργαλείο μας δίνει τη δυνατότητα προσομοίωσης της δημιουργίας εικονικών επισκέψεων και συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου για την άντληση και συλλογή δεδομένων κοινωνικού εμπορίου, τη μέτρηση και ανάλυση επιχειρησιακών στόχων (KPIs). Η μελέτη περίπτωσης καταγράφει τη δυνατότητα εφαρμογής πλέον τέτοιων εργαλείων παρακολούθησης μετρικών που να σχετίζονται με το κοινωνικό εμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο, επισκεψιμότητα νέων πελατών έναντι παλιών, επισκεψιμότητα και έσοδα μέσω των κοινωνικών ιστότοπων, κ.α).
Keywords: e-commerce
Web analytics
Matomo
Piwik
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoulakidouAlexandraMsc2020.pdf.pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons