Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24515
Author: Αμπατζίδου, Ελισάβετ
Title: Τεχνολογίες παιχνιδοποίησης (gamification) στην κατάρτιση-εκπαίδευση προσωπικού επιχειρήσεων & οργανισμών
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Γεωργιάδης, Χρήστος
Abstract: Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την Παιχνιδοποίηση στην κατάρτιση και εκπαίδευση προσωπικού σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Η Παιχνιδοποίηση ως όρος είναι σχετικά νέος, ο οποίος με την πάροδο των χρόνων έχει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η Παιχνιδοποίηση περιλαμβάνει την χρησιμοποίηση κάποιων βασικών στοιχείων των παιχνιδιών σε περιβάλλοντα μη παιχνιδοποιημένα. Πιο συγκεκριμένα, η κεντρική ιδέα της Παιχνιδοποίησης είναι ότι τα στοιχεία των παιχνιδιών μπορούν να κάνουν πιο ελκυστικά κάποια προϊόντα και υπηρεσίες που δεν έχουν σχέση με τα παιχνίδια. Αυτή η άποψη στηρίζεται στο ότι τα παιχνίδια μπορούν να παρακινήσουν έναν χρήστη να ασχοληθεί με αυτά με μεγάλη ένταση και διάρκεια. Η Παιχνιδοποίηση στοχεύει στην παρακίνηση ατόμων ώστε να συμμετέχουν ενεργά σε κάποια δραστηριότητα, ενώ προσφέρει μια ευχάριστη και σταθερή εμπειρία η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη διάφορων στόχων. Σε πρώτη φάση θα παρουσιαστεί το θεωρητικό πλαίσιο της Παιχνιδοποίησης. Θα γίνει ανάλυση της έννοιας της Παιχνιδοποίησης με βάση τους διαθέσιμους ορισμούς στη βιβλιογραφία. Στη συνέχεια θα αναλυθούν οι μηχανισμοί με τους οποίους υλοποιείται και οι τρόποι με τους οποίους οι διάφορες θεωρίες ανθρώπινων κινήτρων και συμπεριφοράς καθορίζουν την αποτελεσματικότητά της. Γίνεται αναφορά στα εργαλεία με τα οποία επιτυγχάνεται η Παιχνιδοποίηση και στην εκπαιδευτική δραστηριότητα σε κινητή συσκευή ή δια μέσω κινητής συσκευής. Επίσης, γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση για τον τρόπο που εφαρμόζεται η Παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση και κατάρτιση προσωπικού στις επιχειρήσεις. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει ότι η εφαρμογή της Παιχνιδοποίησης παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα στην εκπαίδευση ατόμων για εργασιακούς σκοπούς. Τα παιχνιδοποιημένα συστήματα πετυχαίνουν τους επιθυμητούς στόχους σε μεγάλο βαθμό, και οι χρήστες παρουσιάζουν ενεργή δέσμευση με τα συστήματα. Τέλος, πραγματοποιείται επισκόπηση των εφαρμογών της Παιχνιδοποίησης στον εργασιακό χώρο μέσα από πραγματικά παραδείγματα.
Keywords: Παιχνιδοποίηση
Παίκτες-χρήστες
Παιχνιδοποιημένη εμπειρία
Κινητές εφαρμογές
Κατάρτιση προσωπικού
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AmpatzidouElisavetMsc2020.pdf676.72 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons