Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΞιάρχου, Χριστίναel
dc.date.accessioned2020-06-25T07:13:05Z-
dc.date.available2020-06-25T07:13:05Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24050-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΈνας νέος και ξεχωριστός κλάδος της εκπαιδευτικής ρομποτικής επιστήμης αφορά τα ρομπότ κοινωνικής αρωγής (ΡΚΑ), τα οποία συμβάλλουν στην ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων και υποστηρίζουν τη μάθηση μέσω της δυνατότητας αλληλεπίδρασης με τον χρήστη. Με τη κοινωνική ρομποτική υποστήριξη οι μαθητές δύναται να εργάζονται σε ένα παρακινητικό, δημιουργικό και ευχάριστο περιβάλλον. Επίσης έχουν δυνατότητα οι μαθητές για ενεργητική, εξατομικευμένη διδασκαλία και την ευκαιρία να προσεγγίζουν τη μάθηση και να ενισχύουν κοινωνικές δεξιότητες βιωματικά, ομαδοσυνεργατικά, συνεργατικά, διερευνητικά, διαθεματικά και με παιγνιώδη τρόπο. Για τον εκπαιδευτικό η διδασκαλία με τη χρήση ΡΚΑ αποτελεί μία καινοτόμο διαδικασία, η οποία του δίνει το ρόλο του καθοδηγητή και του διαμορφωτή του πλαισίου της μαθησιακής διαδικασίας. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης στην αξιοποίηση ρομπότ κοινωνικής αρωγής στο σχολείο. Οι ερευνητικοί στόχοι εστιάζονται στο να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί τα ρομπότ κοινωνικής αρωγής, να εξοικειωθούν, να εκφράσουν απόψεις, προβληματισμούς και συναισθήματα για τη συμβολή και το ρόλο τους στην εκπαίδευση και τελικά να αποκτήσουν θετική στάση για την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον θα διευρυνθούν τυχόν ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη ρομποτική κοινωνική αρωγή. Η διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων πραγματοποιήθηκε μέσω της ποιοτικής μεθόδους προσέγγισης με τη διεξαγωγή συνεντεύξεων σε μικρές ομάδες συμμετεχόντων. Από τα ευρήματα της μελέτης διαπιστώθηκε αρχική άγνοια των συμμετεχόντων για το θέμα, αλλά θετική στάση για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας από ΡΚΑ. Οι εκπαιδευτικοί ισχυρίστηκαν ότι η συμβολή των ρομπότ κοινωνικής αρωγής στην εκπαιδευτική διαδικασία θα μπορούσε να ενισχύσει τη μάθηση και τη δυνατότητα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων με δυνατότητα συνεχούς ανατροφοδότησης στους μαθητές. Επιπλέον φανερώθηκε ανάγκη επιμόρφωσης σε θέματα ρομποτικής κοινωνικής αρωγής που θα μπορούσε να τους καταστήσει ικανούς και έτοιμους να εφαρμόσουν μελλοντικά με επιτυχία την κοινωνική ρομποτική αρωγή στο σχολείο.el
dc.format.extent238el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΡομπότ κοινωνικής αρωγήςel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΜάθησηel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.titleΔιερεύνηση των στάσεων και απόψεων εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση ρομπότ κοινωνικής αρωγής στο σχολείο, με στόχο την κατάρτισή τουςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XiarchouChristinaMsc2020.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons