Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23739
Author: | Μουρατίδου, Νιόβη |
Title: | Κατανόηση και επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε βαρήκοα-κωφά παιδιά σχολικής ηλικίας με κοχλιακό εμφύτευμα |
Alternative Titles: | Understanding and solving mathematical problems in deaf school children with cochlear implant |
Date Issued: | 2019 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας |
Supervisor: | Κυριαφίνης, Γεώργιος |
Abstract: | Η παρούσα εργασία μελετά την επίδραση του κοχλιακού εμφυτεύματος στη μαθηματική αντίληψη και σκέψη των βαρήκοων - κωφών μαθητών με κοχλιακό εμφύτευμα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά την επίλυση μαθηματικών πράξεων και προβλημάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 55 παιδιά τυπικής ανάπτυξης Δ´, Ε´και ΣΤ´ δημοτικού, τα οποία φοιτούσαν σε σχολεία της Θεσσαλονίκης και αντίστοιχα 15 βαρήκοα – κωφά παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα. Αξιολογήθηκαν με βάση τις ασκήσεις – ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές με κοχλιακό εμφύτευμα υπερέχουν στην Δ´και Ε´τάξη σε σχέση με τους ακούοντες συνομηλίκους τους όμως στην ΣΤ´τάξη δεν συνέβη το ίδιο. Σημαντική επίδραση στους παραπάνω τομείς φάνηκε να έχει η ηλικία εμφύτευσης, ο χρόνος χρήσης του εμφυτεύματος και η μέθοδος επικοινωνίας του σχολείου. Τέλος, γίνεται μια προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα αυτά και να ληφθούν υπόψη από τους εκπαιδευτικούς για να βελτιωθεί η εκπαίδευση των βαρήκοων - κωφών μαθητών με κοχλιακό εμφύτευμα. |
Keywords: | Κοχλιακό εμφύτευμα Βαρηκοϊα Κώφωση Μαθηματική σκέψη Κριτήριο μαθηματικής επάρκειας Σχολική ηλικία |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MouratidouNioviMsc2019.pdf | 4.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License