Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22953
Author: Χασακού, Ελένη
Title: Η χρήση των κοινωνικών μέσων στη διαδικασία εύρεσης εργασίας και ηλεκτρονικής πρόσληψης
Alternative Titles: The use of social media for job search purposes and e-recruitment
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Η ραγδαία εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων (social media), έχει φέρει μια πραγματική επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών. Τα κοινωνικά μέσα αναπτύσσονται ως μοντέλο ηλεκτρονικής αγοράς εργασίας (new job marketplace). Όπως είναι φυσικό, το επιχειρηματικό περιβάλλον δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο, καθώς έχει γεννηθεί ένας νέος τύπος κοινωνίας, που με τη σειρά του έχει οδηγήσει σε νέες επιχειρηματικές πρακτικές (e-recruitment), ενώ όλο και περισσότεροι νέοι παγκοσμίως αξιοποιούν τα εργαλεία που προσφέρουν τα κοινωνικά μέσα για να ξεκινήσουν και να προωθήσουν την καριέρα τους. Επιχειρείται να διερευνηθεί πως πραγματικά γίνεται εφαρμογή αυτής της πρακτικής και ποιες οι διαστάσεις στο σημερινό επιχειρηματικό πλαίσιο. Οι παραδοσιακοί τρόποι εντοπισμού των καλύτερων υποψήφιων δεν έχουν αντικατασταθεί, αλλά μάλλον συνδυάζονται με νέες πρακτικές έχοντας μια συμβιωτική σχέση. Από τη γέννηση της ιδέας των «κοινωνιών της γνώσης» κι έπειτα, η ανάπτυξη των προηγμένων κοινωνιών, έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις πρακτικές του HR, κι έχει αναγκάσει τις εταιρίες να αναζητούν όλο και πιο αποδοτικές και καινοτόμες μεθόδους προσέλκυσης ποιοτικού προσωπικού. Η αξιοποίηση των social media, ως εργαλείο πρόσληψης για τους recruiters, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στην επιχείρηση (brand building) , αλλά ενέχει και κάποιους κινδύνους. Για τους job seekers, τα κοινωνικά μέσα προσφέρουν εναλλακτικά επίπεδα πληροφόρησης για τους πιθανούς εργοδότες, ενώ μέσω της άμεσης, προσφερόμενης επικοινωνίας ελλοχεύουν κίνδυνοι για τη διαδικτυακή τους φήμη (web reputation). Στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας διερευνάται η ανάπτυξη της εύρεσης εργασίας και των ηλεκτρονικών προσλήψεων παγκοσμίως μέσα από τα κοινωνικά μέσα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η εξέλιξή τους, τα βασικά χαρακτηριστικά τους, οι δυνατότητές τους, οι εμπλεκόμενες οντότητες -job seekers and recruiters- στη διαδικασία πρόσληψης, οι αποτελεσματικοί τρόποι χρήσης τους παρουσιάζονται μέσα από έρευνες και μελέτες περιπτώσεων δημιουργώντας ένα θεωρητικό υπόβαθρο ικανό για μελλοντική έρευνα.
Keywords: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Διαδικτυακή φήμη
Ανθρώπινο δυναμικό
Εύρεση εργασίας
Facebook
Linkedin
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChasakouEleniMsc2018.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.