Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22943
Author: Κωνσταντούλας, Μάριος
Title: Smart Class
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Κωνσταντίνος, Ψάννης
Abstract: Αρχικά γίνεται μια εισαγωγή για τους λόγους τους οποίους η εικονική τάξη γίνεται στην εποχή μας όλο και πιο απαραίτητη. Εξετάζουμε πως η κοινωνία των πληροφοριών στην οποία ζούμε αλλάζει τα δεδομένα στην εκπαίδευση και κάνει την εικονική εκπαίδευση εφικτή. Αφού εξηγήσουμε πως λειτουργεί και τι είναι μια εικονική τάξη στην συνέχεια αναφέρουμε τα θετικά οφέλη που προσφέρει στον μαθητή αλλά και στον καθηγητή, όπως επίσης εξετάζουμε τα μειονεκτήματα της. Έπειτα γίνεται αναφορά στο πως ήταν η εικονική τάξη στο παρελθόν σε σχέση με το σήμερα και η πρόοδος που έχει γίνει στο κομμάτι της τεχνολογίας της. Χρησιμοποιούμε επίσης την πυραμίδα των ανθρωπίνων αναγκών του Maslow ώστε να την εφαρμόσουμε για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε και να την στήσουμε με βάση τις ανάγκες των ανθρώπων για να είναι πιο προσιτή σε αυτούς και να γίνεται η καλύτερη δυνατόν εξυπηρέτηση. Στην συνέχεια αναφέρουμε 4 μεθόδους με τους οποίους αν εφαρμοστούν στην εικονική τάξη θα μπορέσουμε να κάνουμε την ενασχόληση του μαθητή ακόμα πιο επιθυμητή με την πλατφόρμα. Επειδή όμως η υλοποίηση μιας τέτοιας πλατφόρμας δεν είναι πάντα ιδιαίτερα εύκολη, αναφερόμαστε επίσης και στις προκλήσεις που θα συναντήσει κάποιος για να την κάνει πράξη. Έπειτα εξετάζουμε κάποια παραδείγματα εικονικών πλατφορμών που χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση όπως το pencacolas που χρησιμοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο της Βαγιαδολίδ, το Moodle, το open source Sage, και το E-Junior. Σε αυτά γίνεται αναφορά για το πως λειτουργούνε το καθένα, ποιες είναι οι εντυπώσεις των δασκάλων και των μαθητών, και πως θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Το επόμενο κομμάτι αναφέρεται στο Internet of Things(IOT) και στο πως μπορούν να υλοποιηθούν μέσα σε ένα εικονικό περιβάλλον τάξης. Αρχικά γίνεται μια εισαγωγή στο ΙΟΤ, αναφέρουμε τα γενικά ωφέλη που έχει αλλά και σε ποιους τομείς της κοινωνίας χρησιμοποιείται. Έπειτα αναφέρουμε πιο συγκεκριμένα πως μπορεί να ωφεληθεί μια εικονική τάξη από αυτό και κοιτάμε μια πρακτική εφαρμογή της. Στο τέλος είναι το ερευνητικό κομμάτι στο οποίο έγινε μια προσομοίωση μιας τάξης στο οποίο υπήρχαν ΙΟΤ sensors και καταγράφανε τα δεδομένα που λαμβάνανε, ώστε να βγουν κάποια αποτελέσματα και να γίνει η εξαγωγή κάποιων συμπερασμάτων.
Keywords: Smart Class
Lot
Distance Learning
E-learning
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KonstantoulasMariosMsc2019.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons