Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22751
Author: Μανδάνας, Γεώργιος
Title: Η επίδραση της οικονομικής κρίσης στο λιανεμπόριο στην Ελλάδα
Date Issued: 2019
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Ταμπακούδης, Ιωάννης
Abstract: Η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα μας από το 2009 με δραματικές συνέπειες στην κατανάλωση και τη λειτουργία της πλειοψηφίας των οικονομικών κλάδων στη χώρα έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στα ισχύοντα καταναλωτικά πρότυπα, οδηγώντας σε νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και στάσεις. Η χαλαρή δημοσιονομική πολιτική των τελευταίων ετών και οι παθογένειες της ελληνικής οικονομίας που δεν αντιμετωπίστηκαν ποτέ αποτελεσματικά έχουν επιφέρει δραματική μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων των Ελλήνων, οι οποίοι πλέον στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές, σε μία προσπάθεια ορθολογικής ταξινόμησης των καταναλωτικών τους προτεραιοτήτων. Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά και να προσπεράσουν αλώβητες την κρίση, η οποία όμως διαφαίνεται πως θα αφήσει μακροχρόνια και βαθιά σημάδια στη χώρα. Η παρούσα μελέτη αποτελεί αποτύπωση των συνεπειών της κρίσης στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και πιο συγκεκριμένα της αγοράς τροφίμων. Από την ανάλυση αριθμοδεικτών προέκυψε ότι η οικονομική κρίση επηρέασε ελαφρώς το συγκεκριμένο κλάδο, ιδιαίτερα σε όρους εξωτερικού δανεισμού και αξιοποίησης των περιουσιακών τους στοιχείων.
Keywords: Οικονομική κρίση
Λιανικό εμπόριο
Σούπερ μάρκετ
Ελληνική οικονομία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MandanasGeorgiosMsc2019.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons