Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22419
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Παπαβασιλείου-Αλεξίου, Ιωάννα | el |
dc.contributor.author | Σάιλερ, Ξένια | el |
dc.date.accessioned | 2018-12-05T07:20:55Z | - |
dc.date.available | 2018-12-05T07:20:55Z | - |
dc.date.issued | 2018 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22419 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη μελέτη του φαινομένου της υποαντιπροσώπευσης των γυναικών ακαδημαϊκών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικότερα, διερευνά τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ίδιες κατά την πορεία της σταδιοδρομίας τους και της εξέλιξής τους σε ανώτερα διοικητικά αξιώματα στον πανεπιστημιακό χώρο, καθώς και τις δυσκολίες εναρμόνισης των εργασιακών και οικογενειακών τους υποχρεώσεων. Στην ποιοτική αυτή έρευνα επιλέχθηκε η προσέγγιση της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας σε όλα τα στάδια της ερευνητικής διαδικασίας. Επίσης, συλλέχθηκαν δεδομένα με τη βοήθεια 17 ημιδομημένων συνεντεύξεων σε γυναίκες καθηγήτριες, που εργάζονται στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και στο Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Θεσσαλονίκης, αφού προηγήθηκε η πραγματοποίηση 2 πιλοτικών συνεντεύξεων. Όπως φάνηκε από τα ευρήματα της έρευνας, οι θέσεις του διδακτικού προσωπικού τόσο στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όσο και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο καταλαμβάνονται κυρίως από άνδρες. Επιπροσθέτως, στην ανώτερη βαθμίδα της ακαδημαϊκής ιεραρχίας παρουσιάζεται το χαμηλότερο ποσοστό των γυναικών μελών ΔΕΠ και στα δύο Πανεπιστήμια. Όσον αφορά στα εμπόδια που έχουν αντιμετωπίσει οι καθηγήτριες, πολλές συμμετέχουσες ανέφεραν ότι έχουν βιώσει προκατάληψη σε σχέση με το φύλο στον εργασιακό χώρο. Ακόμη, η πλειοψηφία των συνεντευξιαζόμενων θεωρεί ότι είναι δύσκολη η εναρμόνιση οικογενειακών και επαγγελματικών υποχρεώσεων. Εν κατακλείδι, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να λάβουν συγκεκριμένα μέτρα έτσι ώστε να ενισχυθεί η εκπροσώπηση των γυναικών ακαδημαϊκών και να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά οι διακρίσεις κατά των γυναικών. | el |
dc.format.extent | 106 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Γυναίκες ακαδημαϊκοί | el |
dc.subject | Γυάλινη οροφή | el |
dc.subject | Ισότητα | el |
dc.subject | Φύλο | el |
dc.subject | Ηγεσία | el |
dc.subject | Φυλετικές διακρίσεις | el |
dc.title | Γυναίκες και ακαδημαϊκή καριέρα : εμπόδια και δυσκολίες στην πορεία της σταδιοδρομίας τους | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης | el |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
SailerXeniaMsc2018.pdf | 995.67 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons