Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22236
Author: Μουρελάτου, Σοφία-Ιωάννα
Title: Ανάλυση της στάσης των καταναλωτών απέναντι στα βιολειτουργικά τρόφιμα
Date Issued: 2018
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Abstract: Τα τελευταία χρόνια οι απαιτήσεις των καταναλωτών σχετικά με τα προϊόντα διατροφής που προτιμούν έχουν αλλάξει σημαντικά. Μεταξύ άλλων παραγόντων, και η τάση για πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές έχει ωθήσει τη βιομηχανία τροφίμων στη δημιουργία των βιολειτουργικών τροφίμων. Μία κατηγορία προϊόντων που με το πέρασμα των ετών κερδίζει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Ακολουθώντας λοιπόν τις ανάγκες της εποχής, η παρούσα εργασία διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αντιλήψεις των καταναλωτών σχετικά με τα βιολειτουργικά τρόφιμα, μελετά την ύπαρξη κάποιου μοντέλου που εξηγεί το πώς οι παράγοντες αυτοί επηρεάζει την τάση των καταναλωτών για επαναγορά, περιγράφει το δημογραφικό προφίλ των καταναλωτών της συγκεκριμένης κατηγορίας και ελέγχει τη σχέση μεταξύ δημογραφικών χαρακτηριστικών των καταναλωτών και την τάση τους για αγορά, την πρόθεσή τους να καταβάλουν μεγαλύτερο ποσό για την απόκτηση βιολειτουργικών τροφίμων σε σχέση με ένα συμβατικό προϊόν και την πρόθεσή τους να τα συστήσουν σε κάποιο τρίτο πρόσωπο. Με σκοπό την στατιστική ανάλυση των ερευνητικών υποθέσεων και την επικύρωση των αποτελεσμάτων της ερευνητικής μεθοδολογίας στην παρούσα διπλωματική γίνεται η χρήση των ακόλουθων στατιστικών τεχνικών: έλεγχοι ανεξαρτησίας χ2, Διερευνητική Παραγοντική Ανάλυση (EFA), και συγκεκριμένα η Ανάλυση Κύριων Συνιστωσών και Διωνυμική Λογιστική Παλινδρόμηση. Οι παράγοντες που φαίνεται από την παρούσα ανάλυση και τα αποτελέσματα της διπλωματικής έρευνας να επηρεάζουν την πρόθεση επαναγοράς είναι οι εξής εννέα: οι ωφέλειες από τη χρήση βιολειτουργικών τροφίμων, η δυσπιστία, η αποδοτικότητα, η φερεγγυότητα, η εμπιστοσύνη, η αντιλαμβανόμενη υγεία, η δυσκολία διάκρισης και η κατανόησης, η επιφυλακτικότητα και η επικινδυνότητα από τη μη σωστή χρήση των προϊόντων. Όπως αποδείχτηκε, οι παράγοντες αυτοί μπορούν να προβλέψουν στατιστικά σημαντικά την πιθανότητα επαναγοράς των βιολειτουργικών τροφίμων από τους καταναλωτές. Τα αποτελέσματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμα εργαλεία για τη βιομηχανία τροφίμων, τόσο σε επίπεδο παραγωγής, όσο και σε επίπεδο προώθησης και επικοινωνίας των βιολειτουργικών τροφίμων. Για παράδειγμα, το γεγονός ότι πολύ βασικός παράγοντας για την αγορά των βιολειτουργικών τροφίμων είναι οι ωφέλειές τους, μπορεί ναiii αξιοποιηθεί για την ενημέρωση των καταναλωτών ως προς τις ιδιότητές τους. Μπορεί ακόμα να είναι γνώμονας για την πληρέστερη πληροφόρηση για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στην ετικέτα των προϊόντων.
Keywords: Στάση καταναλωτών
Βιολειτουργικά τρόφιμα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MourelatouSofiaIoannaMsc2018.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons