Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20215
Author: Παπαστεργιοπούλου, Κωνσταντία
Title: Αξιολόγηση, σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος για την ενίσχυση του αυτοπροσδιορισμού σε ενήλικη με νοητική αναπηρία: μελέτη περίπτωσης
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Αξιολόγηση, Σχεδιασμός και Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος για την Ενίσχυση του Αυτοπροσδιορισμού σε ενήλικη με Νοητική Αναπηρία: Μελέτη Περίπτωσης» διερευνήθηκαν πτυχές σχετικά με το αυτοπροσδιορισμό σε άτομα με νοητική αναπηρία μέσα από το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης στον αυτοπροσδιορισμό σε άτομο με νοητική αναπηρία. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αυτοπροσδιορισμός συνιστά ένα συνδυασμό δεξιοτήτων, γνώσεων και στάσεων οι οποίες καθιστούν ικανό ένα άτομο να εκδηλώνει αυτορυθμιζόμενες, αυτόνομες και προσανατολισμένες προς το στόχο συμπεριφορές, αξιοποιήθηκε τα λειτουργικό μοντέλο του αυτοπροσδιορισμού του Wehmeyer και το εκπαιδευτικό μοντέλο αυτορρυθμιζόμενης μάθησης, για το σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την ενίσχυση του αυτοπροσδιορισμού. Σε επίπεδο μεθοδολογίας πραγματοποιήθηκε αρχική και τελική αξιολόγηση της ενήλικης με νοητική αναπηρία αξιοποιώντας την Κλίμακα Αυτοπροσδιορισμού της Arc (Arc’s Self Determination Scale) και την κλίμακα αυτοπροσδιορισμού AIR- Self-Determination Scale. Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την αρχική αξιολόγηση κρίθηκε σημαντικό να ενδυναμωθεί η ικανότητα του ατόμου με νοητική αναπηρία να θέτει στόχους, να σχεδιάζει τον τρόπο με τους οποίους θα επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει και να ελέγχει τα αποτελέσματα. Οι δραστηριότητες του προγράμματος εστίασαν σε πτυχές της καθημερινότητας του ατόμου οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο φυσικό περιβάλλον του ατόμου. Τα αποτελέσματα της τελικής αξιολόγησης ανέδειξαν την αποτελεσματικότητα του προγράμματος και την ανάγκη συστηματοποίησης σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τον αυτοπροσδιορισμό.
Keywords: Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapastergiopoulouKonstantiaMsc2017.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons