Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16177
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Γρίβα, Έλενα | el |
dc.contributor.author | Παππάς, Μιχάλης | el |
dc.date.accessioned | 2014-05-19T13:10:13Z | - |
dc.date.available | 2014-05-19T13:10:13Z | - |
dc.date.issued | 2014 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16177 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014. | el |
dc.description.abstract | Ο σκοπός της εργασίας είναι η καταγραφή των απόψεων των φιλολόγων για ζητήματα γραμματισμού. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν τριάντα τρεις φιλόλογοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρετούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη της Κοζάνης. Για την καταγραφή των απόψεων χρησιμοποιήθηκε, ως βασικό μεθοδολογικό εργαλείο, η ημιδομημένη συνέντευξη. Οι βασικοί θεματικοί άξονες γύρω από τους οποίους περιστράφηκε η συνέντευξη, σχετίζονται με τον εννοιολογικό προσδιορισμό του γραμματισμού, τις δι-δακτικές πρακτικές του, την αξιολόγηση της διδασκαλίας του και την επιμόρφωση των φιλο-λόγων για σχετικά ζητήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει σύγχυση στο άκουσμα του όρου «γραμματισμός», αλλά μετά από διάφορες διευκρινήσεις, έγινε μια προσπάθεια, άλλες φορές επιτυχημένη, άλλες όχι, αποσαφήνισης του όρου, ενώ υπήρξε ι-διαίτερη δυσκολία στον διαχωρισμό του κριτικού από άλλους τύπους γραμματισμού. Σχετικά με τις διδακτικές πρακτικές, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν πως αξιοποιούν διάφορα κείμενα, ε-κτός σχολικού εγχειριδίου, προκειμένου να πετύχουν τους διδακτικούς τους στόχους, τονίζο-ντας τη διδακτική και παιδαγωγική αξία των ΤΠΕ στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Επεσήμαναν τη θετική τους στάση στις νέες μορφές αξιολόγησης εκφράζοντας βέβαια τις επιφυλάξεις τους, και αποφάνθηκαν στο σύνολό τους για την αναγκαιότητα της επιμόρφωσης σε θέματα γραμματισμού αφού εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών του Νέου Σχολείου. Τέλος, οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών αναλύθηκαν κριτικά, προκειμένου να φανεί ο βαθμός βεβαιότητας και να διαπιστωθεί το είδος της επιστημικής τροπικότητας που κυριαρχεί στα λεγόμενα τους. | el |
dc.format.extent | 157 | el |
dc.format.extent | 1477394 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.subject | Γραμματισμός | el |
dc.subject | Κριτικός γραμματισμός | el |
dc.subject | Φιλόλογοι | el |
dc.subject | Διδακτικές πρακτικές | el |
dc.title | Καταγραφή των απόψεων των φιλολόγων για ζητήματα γραμματισμού. | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης | el |
Appears in Collections: | Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PappasMichalisMsc2014.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.